Jump to content

Erfaring med skipshandel.com

GSEuser

Recommended Posts

Leste meg litt opp i går kveld. Enkeltmannsfortak uten regnskapsplikt. Eivind Ragnar Larsen. Reg. i Brønnøysund. Typisk dropshipping uten eget lager. Sannsynligvis en person som gjør alt. Eneste grunn til å handle fra en slik butikk er merkevarer til lave priser pga lave driftskostnader.

Prisene slo meg ikke som lave. Sjekket et par, fant billigere andre steder selv der han hadde "tilbud". Det betyr selvsagt ikke at han ikke kan levere bra på noe. Jeg ser absolutt ingen grunn til å bruke denne nettbutikken framfor andre med lager og kompetanse. 

Du får forhåpentligvis varene dine, han trenger vel bare tid til å få de i hus. Det kan selvsagt være legitim grunn, men det er ikke ok at han ikke svarer. Telefonnummeret han oppgir på hjemmesida er ikke katalogisert, og det er ikke registrert andre telefonnr. på Eivind Ragnar Larsen eller nettbutikken. Heller ikke det er suspekt i seg selv, men totaliteten er ikke tillitvekkende. 

Dersom det tar tid, er det mitt råd å bli streng. Han leser sannsynligvis mail og sms. Gjør det klart at du ikke kommer til å gi deg og vil klage inn dersom han ikke ordner opp innen frist. Sett kort frist. Hold oss oppdatert uannsett, nettbutikker for båt angår oss alle.

Lykke til.

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

GSEuser skrev for 2 timer siden:

Kanskje han leser på forumet?

Er vel mer sannsynlig at det er den tida han trenger på å kjøpe inn fra 3. part. Uansett, fint at det løste seg og takk for tips. Jeg holder meg unna denne butikken.

Steihy skrev for 2 timer siden:

Jeg holder meg unna denne butikken.

TS BESTILTE FOR NI DAGER SIDEN, SÅ OM VAREN ER UNDer veis og blir levert i den stand og pris som forventer, så er vel ikke nettbutikken diskvalifisert i mine øyne. Dårlig respons på epost har Garmin også.

Martine29f skrev for 2 timer siden:

er jo lite greit å henge ut noen som sikkert gjør så godt de kan i et samfunn hvor alt helst skulle skjedd igår. Har handlet her flere ganger og godt fornøyd.

Martine29f skrev for 2 timer siden:

Har handlet her flere ganger og godt fornøyd.

Det har ikke kommet fram tidligere, da TS etterlyste erfaringer med firmaet.

Det vi hadde 2 døgn etter at TS spurte, var 4 erfaringer, der 1 var uavklart, 1 var levert etter ca 2 uker, og 2 - tilplan og Bonita l sine innlegg - ikke ble levert etter avtale. Bonita l ga opp å få alle sine varer. Det er kritikkverdig, og endrer seg ikke, selv om du var fornøyd. Det kan ikke være relevant at du er kritisk til at samfunnet har det for travelt, uansett hvor velment det er.

Ingen krever annet enn at folk og bedrifter er det de gir seg ut for. Sier du at du har varen på lager, må du finne deg i å bli gått litt etter og kritisert dersom du ikke har det. Likeså om du ikke leverer i det hele tatt. Har du ikke lager, og det tar lenger tid, så er du åpen om det så folk kan velge. 

Båtutstyrsbutikker er viktige. Konkurranse er bra for oss. Jeg ønsker alle velkommen. Jeg mener at Båtplassen er riktig forum for saklig kritikk av aktører i bransjen. Dersom det blir vurdert som uønsket uthenging, har jeg tatt feil og skal slutte med det.

Men jeg holder meg unna den butikken.

Steihy skrev 56 minutter siden:

Det har ikke kommet fram tidligere, da TS etterlyste erfaringer med firmaet.

Det vi hadde 2 døgn etter at TS spurte, var 4 erfaringer, der 1 var uavklart, 1 var levert etter ca 2 uker, og 2 - tilplan og Bonita l sine innlegg - ikke ble levert etter avtale. Bonita l ga opp å få alle sine varer.........

Bare for at rett skal være rett: Jeg har ingen erfaring med firmaet - refererte kun til kommentar fra Trustpilot.com       (se 2`ndre innlegg i denne tråden)

BONITA I

Bonita I skrev 45 minutter siden:

Jeg har ingen erfaring med firmaet - refererte kun til kommentar fra Trustpilot.com 

Jeg beklager, jeg blandet ditt innlegg med tilplan sitt. Det var han som ga opp å få alle varene. Jeg mente at å referere til de to innleggene var selvforklarende mtp Trustpilot, det ble selvsagt tull da jeg blandet dem.  

Martine29f skrev for 4 timer siden:

Det er jo lite greit å henge ut noen som sikkert gjør så godt de kan i et samfunn hvor alt helst skulle skjedd igår. Har handlet her flere ganger og godt fornøyd.

Min hensikt var ikke å "henge ut" firmaet, men å høre andres erfaringer.

Blir jo fort litt skeptisk når det blir helt stille etter man har betalt.

Har ingen erfaring med dette firmaet, men har handlet en del på nett. Er ikke uvanlig at firma opplyser at de har varen på lager; det de ikke opplyser om er hvilket lager . Har blitt en del ventetid da varen må sendes fra tredjepart/fjernlager, noe som jeg mener burde vært opplyst om. Generelt vil jeg si at rask levering er viktig om en skal få tilfredse kunder.

Bestilte to seter fra Skipshandel for tre år siden. Gikk to dager fra bestilling til jeg fikk mail med sporingsnr. Så gikk det vel to-tre dager i postgang før varene var hos meg. Kan ikke huske annet enn at det var veldig ryddig og grei handel.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...