mag-la Startet 11.Februar Link til dette innlegget Startet 11.Februar Vet noen hvilken forhandler eller importør som selger presenningsstativ av denne typen? Jeg har det komplett som dekkstativ, men ønsker å utvide med et par ekstra stenger, med den spesielle festekroken som skrues til over mønestanga. Har kjøpt det brukt for flere år siden, vet ikke hvor det opprinnelig er kjøpt. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 12.Februar Link til dette innlegget Svart 12.Februar Den stanga med den buede enden ligner veldig på stengene på stillaser man kan bygge. smart løsning så det behøver ikke å være noen sammenheng Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
dennrick Svart 12.Februar Link til dette innlegget Svart 12.Februar Finner du noe her du kan bruke? https://seatronic.no/magasinet/hvordan-velge-riktig-presenningstativ Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
mag-la Svart 12.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar Takk for tips, men ingen av settene hos Sestronic er typen jeg etterlyser. Det som er spesielt med festene mot mønestanga på mitt, er at kroken med støttestanga legges over mønestanga, og støttestanga vris rundt til kroken er tight, alt uten bruk av verktøy. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 12.Februar Link til dette innlegget Svart 12.Februar mag-la skrev On 11.2.2025 at 15.39: av denne typen? Vis hele sitatet Det kan muligens hjelpe om du oppgir diameter på røra så folk lettere kan identifisere de riktige og eliminere diverse feilprodukter. Kanskje er det noen som har noe liggende de kan selge hvis de får vite diameter og dermed skjønner at det er samme som de har selv. Har selv et Maritim presenningsstativ (ikke sånn du etterlyser) til båt som kan selges for 3-4 hundrelapper. Data fra hukommelsen, ikke kontrollmålt eller kikket på nylig: Rørdiameyer ca 45mm. Båtstørrelse ca 15-20 fot. En knekt brakett. Bærebag med Maritim-logo. Nær Hønefoss. Sitér dette innlegget Link to post
mag-la Svart 26.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar Jeg har nå fått målt dimensjoner på det jeg leter etter: diameter på det tykkeste røret er 35 mm, lengden på røret er 150 cm. Det innerste røret som man da kan regulere synlig lengde på, har diameter på 30 mm, og lengde ca 145 cm. Alt totalt uttrekkbart til ca 290 cm. Godt mulig at dette også finnes som stillas-utstyr, men jeg tenker kanskje det er litt spinkelt for sånt. Men setter pris på forslag for å få supplert, det er bra og enkelt å bruke som presenningsstativ til båt. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 26.Februar Link til dette innlegget Svart 26.Februar Kom over ett stillas som kunne ligne Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.