Jump to content

Hva slags bunnstoff på trimflaps i alu?

-morten-

Recommended Posts

Hei Jeg plages litt med groe på  trimplan. Disse er nå ubehandlet aluminium. Tror ikke dette har vært noe problem når båten gikk i Troms.

Hva bør jeg behandle dem med, uten at de tæres opp. Vanlig bunnstoff skal vel ikke på aluminium. rekner med de må primes først.  Virker det med kun denne drevsprayen som enkelte bruker?

IMG_0341.jpeg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

2 hours ago, LM 605 said:

Finnes vel en del bunnstoff beregnet på aluminiums båter, så der er vel noe her å velge mellom. Har selv rustfrie flaps,  disse primer  jeg først med Vinyl primer, deretter selvpolerende bunnstoff. Har fungert greit dette.

Ja fant ut av det på Jotun sine sider.  

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

15 hours ago, Sørlandet2 said:

Er du sikker på at de er aluminium? Jeg har liknende, tenkte også de var aluminium, men de er rustfritt. 

ble litt usikker!  Har du behandlet dem med noe da?  de får det typiske oksydaskonsbelegget til aluminium, men mulig jeg tar feil

-morten- skrev 8 minutter siden:

ble litt usikker!  Har du behandlet dem med noe da?  de får det typiske oksydaskonsbelegget til aluminium, men mulig jeg tar feil

Jeg har ikke behandlet med noe. Ligger i brakkvann, så lite grove. Noen runder med en oppvaskbørste gjennom sesongen når jeg tar en svømmetur, så er det greit. 

For å unngå tæring så kunne det vært anode på flapsen. 

48 minutes ago, Sørlandet2 said:

Jeg har ikke behandlet med noe. Ligger i brakkvann, så lite grove. Noen runder med en oppvaskbørste gjennom sesongen når jeg tar en svømmetur, så er det greit. 

For å unngå tæring så kunne det vært anode på flapsen. 

skal sjekke i permen om det står noe om flapsen.Synes ikke det ser ut som rustfritt stål.  Det er ikke tæring som er problemet, men massiv vekst av miniblåskjell og sjøpølse! i fjor var det nok varmere i sjøen enn normalt! sånn blir det vel sikkert fremmover!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...