Eva3 Startet 15.Februar Link til dette innlegget Startet 15.Februar Hei Jeg har en Norstar290, 2000 model, gått 430 timer. Jeg har over lang tid fått tidvis mye vann i maskinrommet. Jeg fikk tips om at dette kunne komme fra skrog skjøten (under fenderlisten). Denne har jeg hatt av to ganger og smurt tetningsmasse til ingen nytte. Jeg har forsøkt overrisling etc. ifm. lekkasje søk uten hell. Har gått over det meste for å avdekke eventuell inntrengning. Er det noen der ute som kan ha tips? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.Februar Link til dette innlegget Svart 15.Februar En metode er jo å krabbe ned i motorrommet med en god lykt og la hen spyle luker ovenfra med en vannslange. Motorlukedreneringen er nok et sårt pkt. Kan en slange ha hoppet av stussen? Tett drenering? Vet du om det er sjøsprut eller regn som er årsaken? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 16.Februar Link til dette innlegget Svart 16.Februar Sjekk luftinntak i skrogsidene. De kan lekke I bunnen av vannfelle . Sjekkes ved at en spyler forsiktig utenifra å en kar ser I motor rom. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Foe Svart 16.Februar Link til dette innlegget Svart 16.Februar Er dette en båt med drev? Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 16.Februar Link til dette innlegget Svart 16.Februar Ville nå sjekket om det er ferskvann eller sjøvann først så kan du eliminere ut endel ting Sitér dette innlegget Link to post
Eva3 Svart 30.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars Takk for tilbakemeldinger. Har sjekket for fersk/saltvann, det er ferskvann. Båten har drev og alle pakninger/belger blir skiftet annethvert år så dette er ok. Båten er lagret på land gjennom vinteren og har få driftstimer gjennom året. Men jeg skal sjekke luftinntak i skrogside og motorlukedrenering, Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.Mars Link til dette innlegget Svart 30.Mars Tegn noen krittstreker rundt kantene av motorrommet og følg med på hvor de evt vaskes bort, kan gi en pekepinn på hvor det lønner seg å lete. Vann kan komme inn på de finurligste måter har jeg bittert erfart.. Jeg har en kabeltetning på taket som må fornyes år om annet da måkene liker å hakke den bort.. Og regnvann følger det tynnet tauet som vinsjer hekk/badeplattform opp og ned om jeg ikke har et selvlaget deksel hengende over tautrinsa der tauet kommer ut.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.