Ask Startet 16.Februar Link til dette innlegget Startet 16.Februar Hei I denne tråden og i mange andre trådat er sjekk av dyser eit tema. Kor ofte bør dyser sjekkast, og kva er symptom på at dysene ikkje er som dei skal vera? Sist dysene på våre motorar blei sjekka var i 2004. Våre motorar har gått ca. 6500 timar. Eg hugsar ikkje kor langt motorane hadde gått for 21 år sidan, men vil tru at motorane har gått 2-3 000 timar på desse åra. Motorane går heilt fint, men bør eg gjera nokon "føre var-sjekk" her? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 16.Februar Link til dette innlegget Svart 16.Februar «If it aint brooken dont fix it» Om den starter lett, ingen unormal røyk ol ville ikke jeg rørt noe. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Februar Link til dette innlegget Svart 16.Februar Dårlige dyser kan gi treg start og eksosrøk. Så er det vel mange meninger om hvor ofte dysene bør sjekkes, men brukstid er langt nede på listen. Motoren i Hulda fikk renovrrte dyser for snart 20 år siden. Og de har vel gått rundt 1200 timer. Og de dysene holder vel så lenge jeg lever. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Februar Link til dette innlegget Svart 17.Februar Jeg bytta dysespisser på min Yanmar på ca 2300 timer. bytta turbo også motoren gikk fint, men jeg synes den sota litt vel mye (sort skuteside) motoren fikk roligere gange og mindre støy etter byttene. Og sotingen forsvant. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Februar Link til dette innlegget Svart 17.Februar Noen som har byttet dysespisser i den senere tid på "gamle" motorer, som feks. en Yanmar 4JHE fra 1986 som jeg har? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.