Atrox Startet 16.Februar Link til dette innlegget Startet 16.Februar Har kjøpt en liten Seabird 500 til sønnen, denne står uten motor og vi har tenkt å henge på en 9.9hk. er lagt opp til fjernstyring av en Yamaha, kan en koble på andre fabrikat til disse? Noe jeg burde tenke på ved innkjøp av motor? Kan alle motorer med styrekult konverteres til fjernstyring? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 16.Februar Link til dette innlegget Svart 16.Februar Selve kablene er forholdvis like for de fleste merker. Det kan være at endestykkene er forskjellige, men de følger vel med i et ombyggingssett. Det enkleste er gjerne å finne en motor som har fjernstyringsopplegg allerede, men det behøver ikke å bli så kostbart for en 9.9. Eksempler: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/221632051 https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/362221806 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 16.Februar Link til dette innlegget Svart 16.Februar Atrox skrev for 2 timer siden: Noe jeg burde tenke på ved innkjøp av motor? Skal motoren passe til kontrollboksen din er det første du må sjekke om gassen gir push eller pull gasskabel ved pådrag. Du skriver ikke hvilken boks du har, utfra hva jeg tror jeg ser på bilde så kan det bestilles deler for ombygging, men ikke fra Yamaha så vidt jeg vet. Finnes eksempler på "vinkelsliperjallaombygginger" på YT. Anbefaler det ikke... Pass på at en eventuell autochoke løsning på en tiltenkt motor får strøm fra kontrollboksen om det trengs. Sitér dette innlegget Link to post
Atrox Svart 19.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar Takk for svar begge to. Akkurat det jeg er på jakt etter. Er Yamaha-kontrollboks som henger på idag. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 19.Februar Link til dette innlegget Svart 19.Februar Atrox skrev 24 minutter siden: Er Yamaha-kontrollboks som henger på idag. Er det en 703? Mekanisk: Viktig at du forstår at "en" Yamaha kontrollboks passer ikke til alle Yamaha motorer. To kontrollere som kanskje for deg ser like ut, kan gi gass i hver sin retning... du må sette deg inn i og forstå forskjellen på Push og Pull gass. I tillegg kommer elektriske funksjoner som må ha strøm Atrox skrev On 16.2.2025 at 20.50: Kan alle motorer med styrekult konverteres til fjernstyring? Nei Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.