Jump to content

Starte båtsesongen i Oslofjorden snart?

Horst

Recommended Posts

Jeg ser av 21 dagers varselet på Yr at det skal bli varmere i Oslo fremover.

Jeg ligger i boblehavn med frostsikret motor og vannsystemer. 

Jeg er sugen på å komme i gang med båtsesongen og få av vinterpresenning m.m, men er det for tidlig å tenke på det?

Horst skrev 12 minutter siden:

Jeg ser av 21 dagers varselet på Yr at det skal bli varmere i Oslo fremover.

Jeg ligger i boblehavn med frostsikret motor og vannsystemer. 

Jeg er sugen på å komme i gang med båtsesongen og få av vinterpresenning m.m, men er det for tidlig å tenke på det?

Tja ,jeg ser ut på Håøya fra der jeg bor og der hender det at det ligger båter på denne tiden.Ellers så er det jo mye is enkelte steder,men kommer varmen så tiner jo det fort... Time will show tenker jeg.

Hei det er som sagt is noen steder, men bare å ta av presenning å sette igang, men det er jo fare for sterk kulde og snø vær, i hele mars. Så ikke rydd vekk presenning og evt isolasjonsmatter helt, men mest sannsynlig så er det verste av være over. Kos deg i påsken.

Isen er borte mellom øyene der jeg ligger nå. Er meldt plussgrader fremover. Regner med å begynne med turer tidlig i mars, gjestehavna på Borgen er åpen med strøm hele året. Skal overnatte ombord i hjemmehavna nå denne uka. Vanntemperatur meldes til 3 - 5 grader og med en frostvakt i motorrommet bør vi vel være trygge? Tar med vann i kanner de første ukene, og har litt frostvæske i toalettet etter turen tenker jeg. Med lukket og isolert båt tenker jeg sesong fra mars til november. En egen glede ved å være ute tidlig og sent på året!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...