CR 33 Startet 21.Februar Link til dette innlegget Startet 21.Februar Ja om det går,har antakelig en lekkasje ved akslingen og tenker å bytte tettning der.Et halvt min.under vann går sikringen.Deler er i salg.Så er det noen der ute som har peiling? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 21.Februar Link til dette innlegget Svart 21.Februar Ved litt googling, så ser det ut som det er en "sealed motor", så da er det muligens ikke mulig for hvermansen å demontere denne. Men det er fullt mulig og kjapt å skifte tilførselskabelen til denne. Har du sjekket om denne er i orden og at det ikke kommer vann inn i kontakten på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
CR 33 Svart 21.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar Har sjekket den og kan ikke finne noe vann der så da går det vel ikke.Har ikke funne noe som tilsier den kan åpnes så da blir det vel en ny Sitér dette innlegget Link to post
Seilars Svart 21.Februar Link til dette innlegget Svart 21.Februar Ett tips med kasco er at de er plugget, dvs. kabelen går ikke inn i motor, men har en el. plugg. Av og til må man koble ifra kabelen, og smøre kontakten på el. motoren så den holder seg vanntett. Det står i bruksanvisningen. Sitér dette innlegget Link to post
CR 33 Svart 21.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar Har kjørt på med silikonfett men det hjelper ikke Sitér dette innlegget Link to post
larsenigarasjen Svart 24.Februar Link til dette innlegget Svart 24.Februar Først må du ta bort gitteret som er rundt propellen. Når det er fjernet, kan du løfte opp motoren fra bøtten. Men det kan ofte sitte ganske godt, da det er en kraftig O-ring der for å tette. Sitér dette innlegget Link to post
CR 33 Svart 24.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar Prøvde det og fikk bøtta til å slippe og resten satt så jæ….. så jeg turte ikke mer men om det er sånn,så blir det å prøve igjenn.Det som er merkelig er at jeg kjører den i vann hjemme og den går som den skal men når jeg senker den ned i havna så går det 1/2 min. så går sikringen.Elanlegge der jeg ligger er nytt så ingen andre strømkrevende apparater slår ut sikringen så inte vet jag. Sitér dette innlegget Link to post
larsenigarasjen Svart 24.Februar Link til dette innlegget Svart 24.Februar Det er ikke noe annet som helder den på plass en O-ringen. Så den skal slippe om du får jekket den litt fra hverandre. Hvor nye er sikringene du har hjemme? Er det jordfeilbryter på kursen du prøver den på hjemme? Jeg tror nok ganske sikkert det er den som løser ut på havnen. Sjekk også kabelen, at du ikke har skade på den. Propellen kommer jo fort lenger ned i vannet i havnen, en du får senket den i vann hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
CR 33 Svart 24.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar 10A med jorfeilbryter begge steder kabel helt fin .Skulle tro vann er vann og at det ville lekke inn,men den starter når den er på tørre land.ved vann i motor så skulle den vel ikke starte? Snodig.Det er tørt i pluggen og.Tenkte å bytte tetning på aksel men mitt hode er den inntakt Sitér dette innlegget Link to post
larsenigarasjen Svart 24.Februar Link til dette innlegget Svart 24.Februar Ja det høres rart ut. Da har jeg ikke noen forslag på hva det kan være. Eneste er å sjekke olje, om det er mye vann i den.. Ta en sjekk med megger, hva motstand mellom fase og jord er. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 24.Februar Link til dette innlegget Svart 24.Februar saltvann leder strøm veldig mye bedre enn springvann, og små krypstrømmer er tilstrekkelig for å slå ut jordfeilbryter. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
CR 33 Svart 24.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar Sier du det,skal sjekkes men hvor kan krypstrømmen komme fra?Forøverig ikke vann i olja Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 24.Februar Link til dette innlegget Svart 24.Februar En annen tanke, når apparatet er nedsenket i sjøen så er det også nedsenket i elektrisk jord. Alt som trengs for å slå ut en jordfeilbryter er en bitteliten lekkasje på noe isolasjon ett eller annet sted. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
CR 33 Svart 24.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar Ok takk for svar skal sjekke videre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.