Jump to content

Hvordan åpne kasco de icer

CR 33

Recommended Posts

Ved litt googling, så ser det ut som det er en "sealed motor", så da er det muligens ikke mulig for hvermansen å demontere denne. Men det er fullt mulig og kjapt å skifte tilførselskabelen til denne. Har du sjekket om denne er i orden og at det ikke kommer vann inn i kontakten på motoren?

Ett tips med kasco er at de er plugget, dvs. kabelen går ikke inn i motor, men har en el. plugg. Av og til må man koble ifra kabelen, og smøre kontakten på el. motoren så den holder seg vanntett.  Det står i bruksanvisningen.

Prøvde det og fikk bøtta til å slippe og resten satt så jæ….. så jeg turte ikke mer men om det er sånn,så blir det å prøve igjenn.Det som er merkelig er at jeg kjører den i vann hjemme og den går som den skal men når jeg senker den ned i havna så går det 1/2 min. så går sikringen.Elanlegge der jeg ligger er nytt så ingen andre strømkrevende apparater slår ut sikringen så inte vet jag.

Det er ikke noe annet som helder den på plass en O-ringen. Så den skal slippe om du får jekket den litt fra hverandre.

Hvor nye er sikringene du har hjemme? Er det jordfeilbryter på kursen du prøver den på hjemme? 

Jeg tror nok ganske sikkert det er den som løser ut på havnen.

Sjekk også kabelen, at du ikke har skade på den. Propellen kommer jo fort lenger ned i vannet i havnen, en du får senket den i vann hjemme.

10A med jorfeilbryter begge steder kabel helt fin .Skulle tro vann er vann og at det ville lekke inn,men den starter når den er på tørre land.ved vann i motor så skulle den vel ikke starte? Snodig.Det er tørt i pluggen og.Tenkte å bytte tetning på aksel men mitt hode er den inntakt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...