Ask Startet 25.Februar Link til dette innlegget Startet 25.Februar Hei Eg likar å setja sildegarn. Av omsyn til sjøauren er det gjort regelendringar slik at slike garn må setjast minst tre meter under overflata. (Ja det er unntak, men det er ikkje tema her.) Det er sjølvsagt enkelt å setja garn langs botn, men eg skal fiska sild, og ikkje krabbe. Korleis kan eg enkelt rigga garn slik at toppen på garnet er tre meter under overflata? Er det einkvan som har synspunkt, tips og/eller praktisk erfaring? Link to post
hanto1 Svart 25.Februar Link til dette innlegget Svart 25.Februar Kort oppsummert du må ha søkker langs blytendelen som er avpasset til dybden garnet står på. Hos oss står ofte sildegarn på " faste plasser " Gjerne ut fra bolt på land. Da er det enkelt å sette garnet på rett dybde. Mitt "standard" sildegarn synker, men har også brukt makrellgarn som flyter, da må ektra søkker monteres med gjevnt mellomrom. Link to post
Ask Svart 25.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar hanto1 skrev for 3 timer siden: Kort oppsummert du må ha søkker langs blytendelen som er avpasset til dybden garnet står på. Hos oss står ofte sildegarn på " faste plasser " Gjerne ut fra bolt på land. Da er det enkelt å sette garnet på rett dybde. Mitt "standard" sildegarn synker, men har også brukt makrellgarn som flyter, da må ektra søkker monteres med gjevnt mellomrom. Takk for svar. Mitt garn flyt. Er det slik at du har ei rekka med tau festa langs blytendelen, søkke på kvart tau, og at lengda på taua er tipassa djupna der du plar setja garna? Kor stor avstand kan det vera mellom taua, og blir det ikkje lett mykje dill å setja garna? Link to post
hanto1 Svart 25.Februar Link til dette innlegget Svart 25.Februar Joda blir fort litt kluss å sette garn, mener jeg har ca 1,5 m mellom hvert ekstra søkke. Noen her bruker også et annet alternativ med ekstra blytendel slik at garnet synker og har ekstra blåser/ flyt langs flytetendel opp til overflaten, da kan disse settes på 3 m lengde. Problemet her er evt. risiko for påkørsel av flyt / blåser som står utover fra land. Link to post
mons Svart 25.Februar Link til dette innlegget Svart 25.Februar Ikke helt det du spør om, men Ok Marine selger garn som har en liten meter uten nett nederst slik at krabbe og bunnfisk kan passere. Mons Link to post
Ask Svart 25.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar mons skrev 38 minutter siden: Ikke helt det du spør om, men Ok Marine selger garn som har en liten meter uten nett nederst slik at krabbe og bunnfisk kan passere. Det høyrest bra ut. Kvar gang eg trekk trollgarn er det siste gangen! Link to post
mons Svart 25.Februar Link til dette innlegget Svart 25.Februar Du kan levere de gamle trollgarna dine der og få flyttet blylina ned et stykke slik at de ikke tar krabbe. De selger også ferdigmonterterte brukte garn, garnfløyt mm. Mons Link to post
Ask Svart 26.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar Takk Mons Er det slike garn du tenkjer på?https://webshop.okmarine.no/toggegarn-1-5x6-56-m-med-varlandslokker?parent=10339 "Værlandsøkker" Link to post
enslagsgjest Svart 26.Februar Link til dette innlegget Svart 26.Februar Jeg er en slags gjest Link to post
lnjk Svart 26.Februar Link til dette innlegget Svart 26.Februar Tja, jeg ville benslet på en ekstra og tung nok blyline slik at garnet synker. Da forsterker du i tillegg garnet. Disse sildegarna med halvannen i trådtykkelse tåler så lite så søkke som henger i en tamp ville jeg ikke brukt. Obs. De vanlige flettede tynne blylinene med småbly i kjernen ville jeg ikke brukt. Når lina begynner å bli slitt så kommer disse småblyene ut og med halvannen tråd så sliter du ofte masken når du greier. Har lite erfaring med blytau så kan ikke anbefale noe spesiellt. Jeg bruker helst et garn med tråd nr 5. Kjøpt hos Kyvik en gang på sekstitallet. Fisker bra når det er litt sild, men de tynne er bedre når det er lite sild. Link to post
Steini Svart 28.Februar Link til dette innlegget Svart 28.Februar Ask skrev On 25.2.2025 at 20.04: Det høyrest bra ut. Kvar gang eg trekk trollgarn er det siste gangen! Haha, jækla bra kommentar 🤣 Går litt med samme tankene eg og, men såvidt eg ser så er det vel lov med flytegarn i hordaland, men ikkje rogaland. Skal snart heim fra jobb, så då blir da ut med sildegarn ja. Følger tråden din for gode tips. For min del blir det første sesong med sildegarn -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Ask Svart 28.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar Steini skrev for 2 timer siden: Haha, jækla bra kommentar 🤣 Går litt med samme tankene eg og, men såvidt eg ser så er det vel lov med flytegarn i hordaland, men ikkje rogaland. Skal snart heim fra jobb, så då blir da ut med sildegarn ja. Følger tråden din for gode tips. For min del blir det første sesong med sildegarn Takk for det. Ver litt varsam med flytegarn. Eg jobbar som advokat, og med fiskeri som fagfelt. Regelverket er svært kronglete, og det er òg lokale reglar fastsett av Statsforvaltar. Når eg har spurt har eg opplevd at Statsforvaltaren og Fiskeridirektoratet har vist til kvarandre. Link to post
Steini Svart 28.Februar Link til dette innlegget Svart 28.Februar Ja såg da når eg prøvde å lesa meg opp. Rart at da skal vær så vanskelig å finna ut av regelverk. I utgangspunktet så må ein vel ver forsiktig uansett med flytegarn då det er steike lett for andre å kjøra i da også. Køpte meg nettopp nye sildagarn fra OK marine, og desse er flytegarn. Så eg har også lurt litt på å søkka dei ner litt. -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Ask Svart 28.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar Steini skrev 1 time siden: Ja såg da når eg prøvde å lesa meg opp. Rart at da skal vær så vanskelig å finna ut av regelverk. I utgangspunktet så må ein vel ver forsiktig uansett med flytegarn då det er steike lett for andre å kjøra i da også. Køpte meg nettopp nye sildagarn fra OK marine, og desse er flytegarn. Så eg har også lurt litt på å søkka dei ner litt. Med alle atterhald. Så vidt eg har forstått er det forbode med flytegarn, men det er lov til og med februar dersom maskevidda er mindre enn 32 mm. Myndigheitene er ikkje så opptatt av at båtar ikkje skal køyra inn i flytegarn. Det er omsynet til sjøauren som er vektlagt. Link to post
Steini Svart 28.Februar Link til dette innlegget Svart 28.Februar Ja ein skal ta hensyn til regelverket. Og sjøauren er ein flott fisk som er verd å værna. Samt flytegarn er noko drit å få i propellen. Ikkje spør korleis eg veit da 🤣🫣 Er litt arbeid å modifisere garna, men er vel kansje det som må til ja. Har også sans for at det går eit par titals cm over bunn. Eg for min del har 28mm masker. Da eg leste på fiskeridir: Nedsenking av garn Garn med maskevidde større enn 32 millimeter skal frå og med 1. mars til og med 30. september senkast, slik at fangstdelen står 3 meter under havoverflata. Statsforvaltaren kan for heile fylket eller for avgrensa område bestemme at nedsenkingspåbodet skal gjelde for garn uansett maskevidde. Du må derfor kontakte statsforvaltaren i ditt område, for å vere sikker på lokalt regelverk Mens fra statsforvaltaren i rogaland: Nedsenking av garn Frå 1. mars til og med 30. september skal alle garn innanfor ein avstand på 40 meter frå land, øy, holme eller skjær, målt ved fjøre sjø, senkast ned slik at heile fangstdelen står minst 3 m under havoverflata til ei kvar tid. Utanfor 40 meter gjeld dette påbodet berre for garn med maskevidde større enn 32 mm. Det er i tillegg eigne reglar for garnfiske i forbodssoner og fredningssoner utanfor vassdrag. Og statsforvalter i hordaland: Hordaland Frå 1. mars til og med 30. september er det berre tillate å nytte setjegarn til fiske etter saltsvassfisk. Alle garn som har maskevidde over 32 mm skal senkast, slik at heile fangstdelen til ei kvar tid står minst 3 meter under havoverflata. I Hardangerfjorden innanfor Bleiknes ved Husnes og Ystadnes ved Ølve, og fjordane rundt Osterøy skal alle garn uansett maskevidde senkast i same periode, slik at fangstdelen står minst 3 meter under overflata. Så ja, det er litt forskjellige hensyn å ta, og ikkje heilt rett fram. Sku gjerna hatt da på papiret kva som gjelder, då eg også vil holda meg til lovverket. -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn