toholthe Startet 2.Mars Link til dette innlegget Startet 2.Mars Kjøpte en 2015 modell seilbåt forrige sommer. Da jeg tok den opp var det ganske mye groe på seildrev (VP S130-SB) og baugthruster (Sleipner ekstern type). Seildrevet har også små tære skader. Ser ikke ut som anoden har hatt god nok kontakt, så skal måle dette på ny anode. Så til spørsmålet. Tenkte å prime og stoffe drev og thruster før båten skal ut igjen. Hvilket bunnstoff jeg skal bruke har jeg kontroll på med tanke på tæring, men hva med primer. Tenkte i utgangspunktet å bruke Hempel sin light primer som er en to komponent epoxy primer. Har en boks liggende. Er det ok? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 3.Mars Link til dette innlegget Svart 3.Mars Har ikke prøvd den du har, men har brukt International Gelshield 200 på samme thruster og Yanmar drev. Har holdt fint i snart 10 år.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.