Sebbadebba Startet 9.Mars Link til dette innlegget Startet 9.Mars Hei dere, Jeg satt i gang og fjernet bunnstoff, men jeg er veldig usikker om jeg har fjernet ^^nok^^. Jeg skjønner at man altid kan fjerne mer, men tillkomsten til undersiden av båten er begrenset. Delvis er det ett veldig sjukt lag med ukjent bunnstoff, som det føles jeg kan slipe i årevis Planen min er å fjerne alt som er løst, bygge opp med 2 strøk yachting barrier og bruke nonstop på toppen. Har noen noe tips? Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 9.Mars Link til dette innlegget Svart 9.Mars Var jeg deg, ville jeg droppet slipinga og gått over til skarpe. Bahco har en bra en som jeg brukte på min båt. Det er lurt å slipe av hjørnene på bladet. Skal du legge yachting barrier er dette en epoxy og da bør du nok ned på gammel epoxy eller gelcoat. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Ingar Svart 9.Mars Link til dette innlegget Svart 9.Mars Sebbadebba skrev for 6 timer siden: Planen min er å fjerne alt som er løst, bygge opp med 2 strøk yachting barrier Beklager, men 2-komponent grunning kan ikke brukes oppå bunnstoff. Alt må fjernes. Skal man slipe er det, ut fra min erfaring, kun vinkelsliper som duger. Det finnes firma som kan kalk/tørris-blåse, men det koster selvsagt endel. Men godt mulig at skraping vil fungere. Spesielt om det ikke er grunnet med 2-komponent tidligere. Bunnstoff sitter ikke godt direkte på gelcoat. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 9.Mars Link til dette innlegget Svart 9.Mars Beklagar at eg spør men er da verdt arbeidet? Sitér dette innlegget Link to post
Sebbadebba Svart 9.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars Nei, sikkert ikke 😅 men jeg takker fors tipsene uansett Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Eg har brukt kaustikksoda blandet for å fjerne maling dersom da er mjukt-sjølpolerende så virker da svert bra,men bruk verneutstyr Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars Jeg ville ha skrapt det som var løst og lagt på ett strøk med nytt selvpolerende. Thats it. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
husky dane 85 Svart 10.Mars Link til dette innlegget Svart 10.Mars index skrev 1 time siden: Jeg ville ha skrapt det som var løst og lagt på ett strøk med nytt selvpolerende. Thats it. Eg og Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.