Jump to content

Fjerning av bunnstoff - oppbygging med Yachting barrier

Sebbadebba

Recommended Posts

Hei dere,

Jeg satt i gang og fjernet bunnstoff, men jeg er veldig usikker om jeg har fjernet ^^nok^^.

Jeg skjønner at man altid kan fjerne mer, men tillkomsten til undersiden av båten er begrenset. Delvis er det ett veldig sjukt lag med ukjent bunnstoff, som det føles jeg kan slipe i årevis 

Planen min er å fjerne alt som er løst, bygge opp med 2 strøk yachting barrier og bruke nonstop på toppen.

Har noen noe tips?

20250309_093807.jpg

20250309_093822.jpg

20250309_093827.jpg

Var jeg deg, ville jeg droppet slipinga og gått over til skarpe. Bahco har en bra en som jeg brukte på min båt. Det er lurt å slipe av hjørnene på bladet. Skal du legge yachting barrier er dette en epoxy og da bør du nok ned på gammel epoxy eller gelcoat.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Sebbadebba skrev for 6 timer siden:

Planen min er å fjerne alt som er løst, bygge opp med 2 strøk yachting barrier

Beklager, men 2-komponent grunning kan ikke brukes oppå bunnstoff. Alt må fjernes.
Skal man slipe er det, ut fra min erfaring, kun vinkelsliper som duger. Det finnes firma som kan kalk/tørris-blåse, men det koster selvsagt endel.
Men godt mulig at skraping vil fungere. Spesielt om det ikke er grunnet med 2-komponent tidligere. Bunnstoff sitter ikke godt direkte på gelcoat.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...