Jump to content

Gelcoat skader på "ny båt"

moby666

Recommended Posts

Herregud. Jeg har tettet og reparert to hull i gelcoaten på min Windy fra 1991. (Luft bak gelcoat) Måtte banke opp hullene litt før jeg fylte på med 2k epoxy. Så sparkle med repkit fra Siddis Plast. Etter puss og vannsliping med forskjellig korning så kan ikke en gang jeg se hvor det er gjort. Det er første gang jeg har gjort det, og jeg gjorde bare som Siddis forklarte at det skal gjøres. Litt fargeforskjell er det, men det ser man kun om man blir gjort oppmerksom på det.

De bildene som er vist tidlig i tråden ser (med fare for å få kjeft her) ut som en 10årings verk, har selv gjort dette med helt greit resultat på mine tidligere båter.

Fikk sprikker i Gelcoat på en 2år gml 21fot Beneatau, det var stygge sprikker forran badeplattform styrbord side, totalt ca 25-30cm, skade gikk helt ned til glassfiber, da det var innen garanti tiden fikk jeg det utbedret på garantien,  valgte pga beliggenhet å tidligere erfaringer Hitra Marine på Hitra, det var klin umulig ! å se att det hadde vært en skade både på overflate og farge, ble imponert av jobben de utførte ....men det er jo slik det skal gjøres når det utføres av verksted/profesjonelle.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...