Maika Startet 16.Mars Link til dette innlegget Startet 16.Mars Jeg har denne: https://www.flak.no/produkter/vvs-og-lenseutstyr/lensepumper-manuell/jabsco-drillpumpe-p1060208 Som man kan skimte på det ene bildet, så står det at man ikke skal bruke den for "flamable liquids". Jeg ser at andre nettsteder skriver om pumpen "Note: Do not use where flammable vapors may be present". (Jabsco selv har ingen informasjon rundt dette såvidt jeg kan finne.) Såvidt jeg har forstått er "flamable liquids" brannfarlig/lett antennelige vesker som feks. bensin, som avgir lettantennelige damper ved normale temperaturer. Diesel er en "combustible liquid", altså en brennbar veskel med høyere flammepunkt som ikke avgir lettantennelige damper ved normale temperaturer. Jeg antar derfor at det er ok å bruke denne pumpen for diesel, noen som er uenig? Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 16.Mars Link til dette innlegget Svart 16.Mars Jeg har brukt flere forskjellige drillpumper til både diesel og parafin. Det går helt fint, eneste problem er at det ikke er alle impellere som tåler det og sveller opp. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Mars Link til dette innlegget Svart 16.Mars Det går greit. Det er en del plaster som ikke tåler diesel. Plastikken sveller og sprekker veggimellom. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 16.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars Takker, for denne pumpen så er bruksområde visstnok også oljeskift, så regner med at det ikke blir noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Mars Link til dette innlegget Svart 16.Mars Plast kan tåle bensin og smøreolje, men ikke diesel. Det er bare å prøve. Det skjer ingen katastrofe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.