Jump to content

Raid i havna...

Atrox

Recommended Posts

Flere motorer og undervannshus forsvant natt til i går. Sjukt å se hvor effektive de har vært - snitta opp presenning på begge sider av motor for å enkelt se om den er verdt å stjele. Båt etter båt med gapende hull bortover plassen. Min ganske nye 115' fikk stå igjen da de ikke klarte å få ned undervannshuset pga for trangt med plass. Begge nabobåtene ble robba. Ønsker deg som leser dette en god sesong, men var det du som var på besøk i havna vår ønsker jeg deg en multiresistent aggresiv clamydia - enjoy!

@Atrox Hvilken havn?

Leste i avisa at det var et raid i Søly båthavn i Moss også. Er vel tiden for dette nå desverre. 

https://www.moss-avis.no/innbrudd-i-flere-bater-pa-jeloy/s/5-67-2130547

"Noen" tok min 20 hk som var lagret i hagen på jolla på henger for et par år siden. Den var låst både med boltlås og wirelås. Begge klipt av lydløst - ikke brukt vinkelsliper. FG godkjente låser.

7 minutes ago, Bitteliten said:

@Atrox Hvilken havn?

Leste i avisa at det var et raid i Søly båthavn i Moss også. Er vel tiden for dette nå desverre. 

https://www.moss-avis.no/innbrudd-i-flere-bater-pa-jeloy/s/5-67-2130547

"Noen" tok min 20 hk som var lagret i hagen på jolla på henger for et par år siden. Den var låst både med boltlås og wirelås. Begge klipt av lydløst - ikke brukt vinkelsliper. FG godkjente låser.

Min står i denne havna ja.

Bare å fylle låsen med silikon, så er den ikke så lett å dirke opp... :fniser:

Veldig kjedelig med tyver! Det er vel marginalt best for motoren også å være tiltet ned (unngå vann og evt frostsprengig i propellområdet) og lite press på tiltmekanismen gjennom en vinter, så kanskje best å la motorene være tiltet ned da?

Er det slik at tyvene ikke får tilgang til boltene som holder motoren til båten hvis motoren er tiltet ned? Ser ikke helt hvorfor det at motoren er  nære bakken skal hindre tyveri. Den må jo stort sett opp for å løftes av?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

6 hours ago, Grand Banks jr said:

Bare å fylle låsen med silikon, så er den ikke så lett å dirke opp... :fniser:

Veldig kjedelig med tyver! Det er vel marginalt best for motoren også å være tiltet ned (unngå vann og evt frostsprengig i propellområdet) og lite press på tiltmekanismen gjennom en vinter, så kanskje best å la motorene være tiltet ned da?

Er det slik at tyvene ikke får tilgang til boltene som holder motoren til båten hvis motoren er tiltet ned? Ser ikke helt hvorfor det at motoren er  nære bakken skal hindre tyveri. Den må jo stort sett opp for å løftes av?

Må dra undervannshuset ganske langt ned for å frigjøre det fra stammen, og med 10-15 cm plass å jobbe på så er det trangt. Kan selvfølgelig løfte motoren, men hva veier en 115 hester?  :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...