Jump to content

Skanbatt lithium startbatteri til Sleipner SEP 100 PRO?


Larss1

Recommended Posts

Skal oppgradere batteri og kabler til baugthruster, er det noen som har testet SKANBATT sitt lithium startbatteri? Har 700 Ah Winston på forbruk så teknologien er jeg fortrolig med. 

 

I spesifikasjonene opererer de med 1500 CA, men det er ikke ved 0 grader men ved 25 grader. Videre står det oppgitt 200A kontinuerlig forbruk, BMS er på 200A. Båten brukes hele året og tildels aktivt thruster når det er storm (batteri vil ikke utsettes for minusgrader). Blir nok mer i bruk nå når den skal tilkobles joysticken til Volvo (assisted docking på DPI). 

 

Noe å satse på eller 2 x Optima RedTop..? 

Link to post
Larss1 skrev for 8 timer siden:

Skal oppgradere batteri og kabler til baugthruster, er det noen som har testet SKANBATT sitt lithium startbatteri? Har 700 Ah Winston på forbruk så teknologien er jeg fortrolig med. 

 

I spesifikasjonene opererer de med 1500 CA, men det er ikke ved 0 grader men ved 25 grader. Videre står det oppgitt 200A kontinuerlig forbruk, BMS er på 200A. Båten brukes hele året og tildels aktivt thruster når det er storm (batteri vil ikke utsettes for minusgrader). Blir nok mer i bruk nå når den skal tilkobles joysticken til Volvo (assisted docking på DPI). 

 

Noe å satse på eller 2 x Optima RedTop..? 

 

Ser det batteriet ikke har varme, og at det sperrer for lading ved lavere temperatur enn +5.  Ville sendt en mail direkte til Skanbatt, da svarer den rette personen fremfor at du får feil svar her på BP.  En thruster som din trekker nok over 700A. 

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...