Jump to content

Offshore VM runde i Arendal 2006

`MINA'

Recommended Posts

• 3 måneder senere...

Bare husk at traseen er anderledes i år enn tidligere, det blir start et stykke den i Tromøysund, inn mot byen, og deretter rundbane inn/ut av Galtesund med runding ute ved Torungene og inne i havnebassenget. På det smaleste er det veeeeeeldig smalt.... Håper inderlig det går bra...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Bare husk at traseen er anderledes i år enn tidligere, det blir start et stykke den i Tromøysund, inn mot byen, og deretter rundbane inn/ut av Galtesund med runding ute ved Torungene og inne i havnebassenget. På det smaleste er det veeeeeeldig smalt.... Håper inderlig det går bra...

Et helt latterlig trasevalg, spør du meg. Hvorfor ikke bare kjøre i tromøysund og snu på østerenden? (Da kunne jeg sittet hjemme og sett på det også.. :wink: ) Men det er vel VIP-plassene i barbu som bestemmer... :headbang:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Et helt latterlig trasevalg, spør du meg. Hvorfor ikke bare kjøre i tromøysund og snu på østerenden? (Da kunne jeg sittet hjemme og sett på det også.. :wink: ) Men det er vel VIP-plassene i barbu som bestemmer... :headbang:

Om den er latterlig eller ei skal jeg ikke si noe om, men jeg synes det er skummelt smalt ute ved Sandviga, og inne ved Scottholmen, men, men det går vel bra. Kan se starten fra kontoret, men etter det må jeg nok opp til en kamerat som har utsikt over hele Galtesund. Stive priser de skulle ha i år...

Enig med deg i at det er alt for smalt der... Skjønner ikke at de fikk lov til å ha den traseen..

Nei det er underlig.... får bare håpe det går bra, at været blir fint og at det kommer 200 000 mennesker til Arendal :drink: . Nå er det snart sommer !

Kan dere som er lokalkjent i området legge ut kart over trasseen så vi dødelige kan ta del i debatten...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ok her kommer litt bildemateriale. Rød strek =start og rute ut - blå strek = rute inn. Det skal kjøres 15 runder der hver runde forventes å ta ca 4 minutter. "1" markerer Pollen i Arendal. "2" markerer Skottholmen(e). "3" Markerer Sandvigen, her er det ca 200 meter bredt tror jeg. Bekymringen til meg og mange er at det skal bli møtende trafikk, ute av kontroll, på de smaleste stedene. Den stooore fordelen er jo at løpet er myyye mer publikumsvennlig. Med egen båt er det ikke akkurat noen heksekunst å finne seg en orkesterplass. Så lenge det går bra er det en urtrolig flott bane.....

Opplysningene over er basert på det en har hørt og det som står i avisene, jeg garanterer ikke for riktigheten...

Bilde

PS. får ikke til å eksportere bilder fra C-map.... Noen gode forslag..?

Redigert av hallaron (see edit history)

Takker for dette, synes det ser spennende ut jeg da... Selv om det er trangt enkelte steder så er det jo stort sett rett frem... Jeg synes dette er bedre enn den gamle trasseen rundt Tromøya, da gikk det jo 10 min mellom hver gang man så båtene i noen sekunder....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Ja det blir mye mer bublikumsvennlig. Om jeg skal se det fra båt, tenker jeg å legge meg på utsida av Sandviken et sted, eller helt ute ved runding, da kan man se båtene et ganske langt styke og det er såpass med plass at man ikke må manuvrere hele tiden. Regner med at det kommer til å bli "stinn brakke" i havnebassenget og hele Galtesund..

Regner også med at jeg kommer til å ta turen til Arendal denne helgen på egen kjøl... Da blir jeg nok å legge sør om punkt 3 på skissen din.... Vi kan jo se om vi får til et lite BP treff der med vimpler og det hele

Dette må vi jo få med oss! Eneste ulempen er jo at det kan bli trangt om plassene både på gjestebryggene og i uthavnene, men det lever vi godt med for disse dagene. Forrige gang det var race var jeg på vei gjennom Tromøysundet da et par båter drev øvelseskjøring. Hørte bare et vakt brum før en rød stripe blåste forbi! Det gikk fort :lol: Får håpe at arrangøren har kontroll med de smaleste områdene. Det skal ikke mer til en en fritidsbåt på litt feil sted før det kan ende i katastrofe...

Forrige gang det var race var jeg på vei gjennom Tromøysundet da et par båter drev øvelseskjøring. Hørte bare et vakt brum før en rød stripe blåste forbi! Det gikk fort :lol: Får håpe at arrangøren har kontroll med de smaleste områdene. Det skal ikke mer til en en fritidsbåt på litt feil sted før det kan ende i katastrofe...

Sikkerheten er nok i høysete også her. I Oslo har det i hvertfall vært bra med vaktbåter rundt banen. Der det er trangest blir det kanskje forbudt for tilksuerbåter å ligge?

Sist gang vi lå og så på racet i Oslo lå vi på svai og badet fra båten mellom Lindøya og Hovedøya. Egen opplevelse det også. Varmt vann var det også

Sikkerheten er nok i høysete også her. I Oslo har det i hvertfall vært bra med vaktbåter rundt banen. Der det er trangest blir det kanskje forbudt for tilksuerbåter å ligge?

Kommer nok til å være flust med vaktbåter, før måtte vaktbåtene fordele seg på hele den lange traseen rundt Tromøya. Nå er det mye kortere trase og dermed større tetthet av vaktbåter. Tror nok vi må regne med at det blir forbudt å ligge i en del områder i galtesund, men når jeg ser traseen på arrangørsidene er jeg enda sikrere på at riktig sted å ligge er på utsiden av sandviken..Glder meg jeg!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...