Jump to content

Pris på service ? Suzuki DF150 fra 2018 (300 timer)

Jeepcherokee

Recommended Posts

Hei, 

Etter mange år med sjekter og hønngamle Volvo Penta´er så gikk jeg i fjor til innkjøp av en Beneteau Antares med en Suzuki DF150 fra 2018. Båt har vært flittig brukt gjennom vinteren og nå er timetallet ca 300 timer og jeg må ha en service.  Jeg har ikke papirer på tidligere servicehistorikk, annet enn at serviceintervall skal være fulgt og utført av fagfolk.  

Vanligvis har jeg utført service selv, men tenkte å sette vekk dette i år - noen som har en ide om hva jeg kan forvente av pris fra et båtverksted? jeg har kontaktet den lokale forhandleren og venter pris, men også greit å ta en sjekk her. Jeg bør kanskje vurdere bytte av plugger og impeller når jeg først er i gang og er usikker på når dette sist ble byttet?

Plugger tror jeg er ganske langt intervall på, om det ikke har vært noe trøbbel.  Impeller og anoder inni motor er vel kansje det viktigste på en sånn service samt internt og eksternt vannfilter

Er det reim eller kamkjede på 150' en? 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Hadde tatt med plugger og impeller så er du sikker på status, sjekk gjerne  termostat også. Da får du også en viss fornemelse om det er mye saltavleiringer inne i motoren.  Lag et slags "servicehefte" så holder du kontroll fremover når du gjorde hva med motoren.

Vil ikke spå noen pris, men vanlig service er ikke vanskelig og man sparer noen båtpenger.

3 minutes ago, hanto1 said:

Hadde tatt med plugger og impeller så er du sikker på status, sjekk gjerne  termostat også. Da får du også en viss fornemelse om det er mye saltavleiringer inne i motoren.  Lag et slags "servicehefte" så holder du kontroll fremover når du gjorde hva med motoren.

Vil ikke spå noen pris, men vanlig service er ikke vanskelig og man sparer noen båtpenger.

Jeg har et XL ark der jeg skriver opp hva jeg tar service på hvert år og om noen deler skiftes. Vanskelig å huske.  Ble tatt storservice før jeg kjøpte den, så veldig greit å vite også om den skal selges.  Termostat er viktig ja, er vel greit om man skal skifte impeller samtidig.

Jeg gjør alt selv bortsett fra interne motor servive som inbefatter diagnose, ventilklaring og sånnt.  Rimelig enkelt vedlikehold på en moderne påhenger.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Et service kit koster fort over 4000 med oljer, div filter, plugger og anoder. Så vil anslå 7-8000.

300 Timers Kit
1 STK IMPELLER KIT
2 STK GIRHUSOLJE PAKNING
1 STK MOTOROLJE PAKNING
5 STK O-RING
4 STK TENNPLUGG
1 STK 1DRIVSTOFF FILTER
1 STK OLJEFILTER 
6 STK ANDODE
2 STK 10W30 4L
1 STK 10W30 1L
2 STK GEARLUBE 1L

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...