Muggebigge Startet Fredag 20:36 Link til dette innlegget Startet Fredag 20:36 Jeg er på jakt etter nye lanterner til en Hankøterne / Fjord terne 28. Det står mellom: Disse lanternene fra Perko i forkrommet messing. Og disse lanternene fra Osculati i rustfritt stål. Noen som har erfaringer med noen av disse merkene? Eventuelle tanker om forkrommet messing kontra rustfritt stål? Link to post
Steihy Svart Lørdag 07:32 Link til dette innlegget Svart Lørdag 07:32 Jeg har ikke svar på det du spør om, jeg hadde kjøpt de billigste av disse. Men Perkolanternene har glødepærer som bruker mye strøm. Med motorbåt er det kanskje ikke noe problem. Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Hulda Svart Lørdag 07:37 Link til dette innlegget Svart Lørdag 07:37 Jeg hadde gått til Biltema og kjøpt lanterner der. Rimelige og bra. Link to post
Muggebigge Svart Lørdag 15:54 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 15:54 Quote Jeg hadde gått til Biltema og kjøpt lanterner der. Rimelige og bra. Nei, nei, nei. Kan ikke sette kinesiske plastlanterner fra Biltema på en nydelig Hankø-terne fra 1995! Det må enten være krombelagt messing, eller rustfritt stål :-) Link to post
Hulda Svart Lørdag 16:20 Link til dette innlegget Svart Lørdag 16:20 Osculati er en forhandler, ikke produsent. Lanternene på Hulda, i hverfall tre av dem, er Osculati fra Biltema. Alle i nyyydelig plastikk. Ikke lenge siden jeg kastet noen gamle Hella i rustfritt. De ville nok blitt for dominrrende. Link to post
Hakkannen Svart Lørdag 18:28 Link til dette innlegget Svart Lørdag 18:28 Rustfritt stål har sine fordeler, men de fra Perko i forkrommet messing er nok mer "klasse" enn de fra Osculati. Perko er en gammel lanterneprodusent som har laget (og fremdeles lager) vakre lanterner av grei kvalitet. Skulle du ønske enda mer tidsriktig er det mulig du finner noe hos Veteranbåtgodis i Sverige (han sender). Link to post
Steihy Svart Lørdag 21:34 Link til dette innlegget Svart Lørdag 21:34 Muggebigge skrev for 5 timer siden: Nei, nei, nei. Kan ikke sette kinesiske plastlanterner fra Biltema på en nydelig Hankø-terne fra 199 Du behøver jo ikke å si det til noen..? Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn