Muggebigge Startet 21.Mars Link til dette innlegget Startet 21.Mars Jeg er på jakt etter nye lanterner til en Hankøterne / Fjord terne 28. Det står mellom: Disse lanternene fra Perko i forkrommet messing. Og disse lanternene fra Osculati i rustfritt stål. Noen som har erfaringer med noen av disse merkene? Eventuelle tanker om forkrommet messing kontra rustfritt stål? Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 22.Mars Link til dette innlegget Svart 22.Mars Jeg har ikke svar på det du spør om, jeg hadde kjøpt de billigste av disse. Men Perkolanternene har glødepærer som bruker mye strøm. Med motorbåt er det kanskje ikke noe problem. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Hulda Svart 22.Mars Link til dette innlegget Svart 22.Mars Jeg hadde gått til Biltema og kjøpt lanterner der. Rimelige og bra. Sitér dette innlegget Link to post
Muggebigge Svart 22.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars Quote Jeg hadde gått til Biltema og kjøpt lanterner der. Rimelige og bra. Vis hele sitatet Nei, nei, nei. Kan ikke sette kinesiske plastlanterner fra Biltema på en nydelig Hankø-terne fra 1995! Det må enten være krombelagt messing, eller rustfritt stål :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Mars Link til dette innlegget Svart 22.Mars Osculati er en forhandler, ikke produsent. Lanternene på Hulda, i hverfall tre av dem, er Osculati fra Biltema. Alle i nyyydelig plastikk. Ikke lenge siden jeg kastet noen gamle Hella i rustfritt. De ville nok blitt for dominrrende. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 22.Mars Link til dette innlegget Svart 22.Mars Rustfritt stål har sine fordeler, men de fra Perko i forkrommet messing er nok mer "klasse" enn de fra Osculati. Perko er en gammel lanterneprodusent som har laget (og fremdeles lager) vakre lanterner av grei kvalitet. Skulle du ønske enda mer tidsriktig er det mulig du finner noe hos Veteranbåtgodis i Sverige (han sender). Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 22.Mars Link til dette innlegget Svart 22.Mars Muggebigge skrev On 22.3.2025 at 15.54: Nei, nei, nei. Kan ikke sette kinesiske plastlanterner fra Biltema på en nydelig Hankø-terne fra 199 Vis hele sitatet Du behøver jo ikke å si det til noen..? Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.