Jump to content

Fendere - produsent, materiale og kvalitet?

Muggebigge

Recommended Posts

Hvilke fendere har folket her gode erfaringer med? Er det pvc som gjelder uansett? Vurderer å kjøpe sorte fendere og ser at norskproduserte Polyform leverer sorte i pvc. Men de er vesentlig dyrere enn Majoni fendere som også er av pvc, og som er produsert i Nederland (ser det ut til).

Til min 28 fots motorbåt koster passende størrelse (20 x 66 cm) fra Polyform i fargen sort kr. 614,-, mens passende størrelse (19 x 68 cm) fra Majoni i sort koster kr. 419,-.

Er det noen forskjell på kvaliteten her? Er det eventuelt andre merker som er verdt å sjekke ut?

Muggebigge skrev for 2 timer siden:

Hvilke fendere har folket her gode erfaringer med? Er det pvc som gjelder uansett? Vurderer å kjøpe sorte fendere og ser at norskproduserte Polyform leverer sorte i pvc. Men de er vesentlig dyrere enn Majoni fendere som også er av pvc, og som er produsert i Nederland (ser det ut til).

Til min 28 fots motorbåt koster passende størrelse (20 x 66 cm) fra Polyform i fargen sort kr. 614,-, mens passende størrelse (19 x 68 cm) fra Majoni i sort koster kr. 419,-.

Er det noen forskjell på kvaliteten her? Er det eventuelt andre merker som er verdt å sjekke ut?

Uten å tenke kvalitet så ville jeg prøvd å finne råd til noe produsert i Norge

Fire fendere utgjør ca 800,- og det er jo noen brett med øl i Strømstad 

Så da hadde det vel blitt Nederland da :nei:

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Har Biltemas PVC-fendere (de hvite med blå ender, mine er større versjoner av dem i linken), mener på disse er produsert i Danmark. Hos meg har de vart siden jeg kjøpte nåværende båt i 2011, men på solsiden har fenderne de siste to åra begynt å få "PVC-sjuka", altså at de he begynt å bli noe seige på de blå feltene. Ligger litt værutsatt til, men ikke en eneste av dem har punktert eller blitt ødelagt, så kan anbefale disse om du ønsker gode fendere til en OK pris.

Har hatt sorte Polyform kulefendre og de var en helt annen kvalitet enn feks Majoni, BT, Maritim osv.

Holdt seg og så nesten ut som nye år etter år. Kunne vaske de med vanlig shampoo. Trengte ikke skurekrem eller sterk rens som gjør de klissete og mye mer mottagelig for møkk for hver gang.

Husker jeg satt de inn med voks etter vask hvert år.

I mine øyne helt klart verdt 200 ekstra gitt at kvaliteten er like bra nå som for 10-15 år siden.

Mvh. SAP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...