Jump to content

Erfaringer med J1939 til NMEA 2000 gateway


NOR15186

Recommended Posts

Hei

 

Jeg vurderer å koble til en NMEA 2000 Gateway til min Volvo Penta d2-75. 

 

Det finnes (minst) to varianter, en fra Yacht devices og en fra Veratron

 

https://www.yachtd.com/products/engine_gateway.html

 

https://veratron.com/products/link-up-gateway-j1939

 

Er det noen som har positive eller negative erfaringer med disse to produktene? Prisen ser ut til å være omtrent lik. 

 

Link to post

Jeg har den fra yachtdevice på min D2-55 E (2007 modell) så vidt jeg har forstått varierer det etter hvilken EVC versjon du har hva du får ut. 

 

Jeg får kun ut turtall, ladespenning, timeteller, kjølevæske temperatur og alarmer. Dessverre ingen andre verdier, litt skuffende med tanke på prisen.

 

D2 55 og 75 er jo ca like bortsett fra at du har turbo så vil anta det er likt. Om din motor er nyere kan det være du får ut mer info

Link to post
NOR15186 skrev for 2 timer siden:

Hei. Jeg har en d2-75 2006 modell, vil tro det er omtrent samme tilgang til data på den. 

 

Fungerer enheten stabilt? 

Ja, jeg har ikke stålkontroll på evc versjoner, men vil kanskje gjette det er likt. Har du panelet med 4 knapper uten tenningsnøkkel? 

 

Ja, den har fungert knirkefritt i de 4 årene jeg har hatt den

Link to post
Morten_L skrev Just now:

Ja, jeg har ikke stålkontroll på evc versjoner, men vil kanskje gjette det er likt. Har du panelet med 4 knapper uten tenningsnøkkel? 

 

Ja, den har fungert knirkefritt i de 4 årene jeg har hatt den

Stemmer, fire knapper uten tenningsnøkkel. Leste om den andre enheten jeg lenket til at hvilke data en får ut avhenger av evc versjon, da er det sannsynligvis likt på begge enheter

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...