GM36 Startet 24.Mars Link til dette innlegget Startet 24.Mars Vil fjerne 25 år med bunnstoff fra plast seilbåt. Er det firmaer rundt Oslofjorden som kan gjøre jobben? Hvilken teknikk bruker de? Sitér dette innlegget Link to post
Pondu_s Svart 24.Mars Link til dette innlegget Svart 24.Mars www.seilbåtservice.no Tilbud jeg fikk Sitér dette innlegget Link to post
GM36 Svart 24.Mars Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars Interessant- men hvorfor ikke kjøl? Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 25.Mars Link til dette innlegget Svart 25.Mars Disse holder til I Drøbak. Vurderer samme jobb på en 12 år gammel motorbåt 8. https://drobak.jimdofree.com/båtservice/sandblåsing-båt/ Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 MMSI:259014460 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
LM 605 Svart 25.Mars Link til dette innlegget Svart 25.Mars Er det ikke "Eika" som er spesialist på slike jobber. Sitér dette innlegget Link to post
Pondu_s Svart 25.Mars Link til dette innlegget Svart 25.Mars GM36 skrev for 9 timer siden: Interessant- men hvorfor ikke kjøl? Forde det er motorbåt og da var det noe rimeligere en seilbåt med lang kjøl. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 26.Mars Link til dette innlegget Svart 26.Mars LM 605 skrev for 22 timer siden: Er det ikke "Eika" som er spesialist på slike jobber. Er ikke akuratt spesialist, men har tatt noen. Men nå er ikke ryggen med på de arbeidsstillingene det kreves mer, så jeg har tatt min siste bunn med mindre jeg skal gjøre det på egen båt Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 26.Mars Link til dette innlegget Svart 26.Mars Hallo "Eika". Husker jeg pratet litt med deg i forbindelse med en "bunn-jobb" du hadde på en større seilbåt i Ternevig båthavn i Kristiansand for en god tid tilbake. Virkelig et imponerende arbeid du gjorde der! Men skjønner at slike jobber krever sitt. Helt klart at helsa (ryggen), kommer først, så viktig å tenke på det. Ser eller ut som om båtpussen begynner for fullt nå her sør, så sant godværet holder seg bra fremover i April. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 26.Mars Link til dette innlegget Svart 26.Mars LM 605 skrev for 7 timer siden: Hallo "Eika". Husker jeg pratet litt med deg i forbindelse med en "bunn-jobb" du hadde på en større seilbåt i Ternevig båthavn i Kristiansand for en god tid tilbake. Virkelig et imponerende arbeid du gjorde der! Men skjønner at slike jobber krever sitt. Helt klart at helsa (ryggen), kommer først, så viktig å tenke på det. Ser eller ut som om båtpussen begynner for fullt nå her sør, så sant godværet holder seg bra fremover i April. Jeg husker vi møttes der nede, deilig lokasjon og jobbe på og fin utsikt :) Desverre blir man eldre og kroppen spiller ikke på lag når det kommer til enkelte jobber. Det og holde en slipemaskin over hodet, såpass lavt som en båt står, det er ikke bare bare Ja det virker som båtpussen er i full gang rundt om Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 26.Mars Link til dette innlegget Svart 26.Mars Gjør man den type jobber med slipemaskin? Er det ikke lettere med sand eller tørrisblåsing? Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Eika Svart 26.Mars Link til dette innlegget Svart 26.Mars Jonas78 skrev 1 time siden: Gjør man den type jobber med slipemaskin? Er det ikke lettere med sand eller tørrisblåsing? Det er mye letterere med sand eller tørris, men det føyker mye hvis ikke man holder på med vann sandblåsing, så da er det ofte problematisk og gjøre noe annet enn sliping når man står i opplaget. Jeg har hørt om folk som har måtte vaske 3-5 nabobåter etter en sandblåsingsjobb Men ett godt headset en mirka 8'r 150mm maskin, 10M sugeslange, 10 støvsugerposer og 5 pakker med Abranet hd 40/60 så får man gjort jobben der den står Du bruker ca like mange timer som båten er antall fot, hvis det er 15-20år med gammel morro under der og du ikke får skrapa vekk noe særligt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.