Jump to content

Trenger forslag til båt må være mellom 14-17fot og gå godt med 60-80hk

nysgjerrigperson

Recommended Posts

Rana 17 har ganske greit med dørkplass, men er ikke noe fartsskrog.   Wesling HT er flotte båter men ikke til fiske - er jo knapt dørkplass til en stamp.  Da er nok Wesling 16 åpen bedre egnet.
GH 17 har ca samme innredning som Wesling ht, ikke noen fiskebåt i mine øyne.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Holder en knapp på Rana  17 HT, mye brukt til fiske. Holder lenge med  50 hk da dette er en 15-25 knops båt.

Her må man spise noen kameler uansett: Flatbunnet skrog som slår, men stødig, eller:  God V- bunn som er rank og rask.

Valgte selv Ibiza 17 med god V- bunn. God i sjøen men rank å fiske fra (Brukes mere til transport enn fiske)

Dersom budsjettet er beskjedent men arbeidsviljen (samt litt kunnskaper om båtreparasjoner osv) er stor så kan man jo bygge sitt eget for å få det slik man vil ha det :fniser:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hei beklager at det har tatt så lang tid for og svare. Men har sett på øyen 16  og nå og budsjettet vil nok ikke stige til den prisklassen for budsjettet er ca mellom 20000-25000kr men gjerne under det og! Men jeg kan ikke støpe en båt selv grunnet at jeg ikke har plass til det men det er ingen problem og jobbe på en båt.

Arbeids lysten er på topp Så kan gjøre en god del med båt så kan eventuelt renovere en så alder er ikke så nøye på båten 

nysgjerrigperson skrev 7 minutter siden:

Men jeg kan ikke støpe en båt selv grunnet at jeg ikke har plass til det men det er ingen problem og jobbe på en båt.

hehe, det var bygge om jeg mente, finne et greit utgangspunkt og så tilpasse det det til dine behov

Ja det er jo en god ide og finne et utgangs punkt men har ikke funnet et utgangs punkt enda. Fordi det må være mellom 14-17 fot helst 15-16 fot og ha mulighet til vindskjerm har sett på with vital 15 og det er en mulighet men tror det blir et problem og bli kvitt innerlineren i den. Er det noen som har erfaring? 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...