Jump to content

Mangler del på aksling, Nordan summer family 27

Johnsen 204

Recommended Posts

Kjøpte nylig en Nordan summer family 27 og Har slitt med at det det drypper vann fra der akslingen går gjennom skroget. Først tenkte jeg at det manglet fett, men da jeg begynte å jobbe med den i vår ble det lagt merke til at det muligens manglet en del. Som du kan se på bildet (min båt med rødt bunnstoff) er det ingenting der akslingen går inn i båten, sånn som det er på det andre bildet (annen type båt, kun for å illustrere problemet. 

Stemmer det at det mangler noe? Hva mangler og hvor får jeg tak i det? 

Takk

IMG20250324182332.jpg

IMG20250324182340.jpg

Ingenting som mangler på akslingen din. Det du ser er enden på cutlesslageret. Drypper det innvendig fra akselen, er det mest sannlig pakkboksen som lekker.

Det eneste som burde vært der, er en sinkanode på akslingen. Og det kan se ut som om det har sittet en der det er blankt helt inntil propellen.

Som de andre har svart så mangler det ikke noe i bakkant. Men hvis du hadde postet et bilde fra inne i båten, der det drypper, så kan vi fortelle hva slags pakkboks som sitter der. Noen av disse skal dryppe litt, andre ikke. Tettingen mot sjøvann er i denne pakkboksen, ikke der du har tatt bilde.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...