Johnsen 204 Startet 24.Mars Link til dette innlegget Startet 24.Mars Kjøpte nylig en Nordan summer family 27 og Har slitt med at det det drypper vann fra der akslingen går gjennom skroget. Først tenkte jeg at det manglet fett, men da jeg begynte å jobbe med den i vår ble det lagt merke til at det muligens manglet en del. Som du kan se på bildet (min båt med rødt bunnstoff) er det ingenting der akslingen går inn i båten, sånn som det er på det andre bildet (annen type båt, kun for å illustrere problemet. Stemmer det at det mangler noe? Hva mangler og hvor får jeg tak i det? Takk Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 24.Mars Link til dette innlegget Svart 24.Mars Ingenting som mangler på akslingen din. Det du ser er enden på cutlesslageret. Drypper det innvendig fra akselen, er det mest sannlig pakkboksen som lekker. Det eneste som burde vært der, er en sinkanode på akslingen. Og det kan se ut som om det har sittet en der det er blankt helt inntil propellen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Mars Link til dette innlegget Svart 25.Mars Helt normalt at det drypper vann her. Cutlesslageret er jo vannkjølt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Olevine Svart 25.Mars Link til dette innlegget Svart 25.Mars Som de andre har svart så mangler det ikke noe i bakkant. Men hvis du hadde postet et bilde fra inne i båten, der det drypper, så kan vi fortelle hva slags pakkboks som sitter der. Noen av disse skal dryppe litt, andre ikke. Tettingen mot sjøvann er i denne pakkboksen, ikke der du har tatt bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6.April Link til dette innlegget Svart 6.April Som foreslått ta bilde av systrmet inne. så en ser helheten. Det jeg reagerte på er avstand Curtis lager propell Ser Sleipner sier 0,5 til 1. X akseldismeter. Mulig Sabb motor har bedre materialkvalitet. Sabb i Bergen sa dett e da jeg kjøpte ny aksen "Maksimalt overheng her regnes for 1,5 x akslingens diameter ". Mvh/ Best regards Frydenbø Sabb Motor AS Her er det i minst laget som kan hindre vann smøring Det bør være plass til en sinkanode mot propellen. eller sink på propellmutteren Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.