Tom Rør Svart Lørdag 08:20 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 08:20 Det går ikke fort nedover, da det er mye vind. Vi gikk fra Vrångö torsdag morgen klokka 06.00, og brukte rundt 5 timer over til Anholt. Sjøen var fin, så det ble en grei tur. Vi har vært her et par ganger før, men ikke fått sett oss rundt. Da det skal blåse greit framover, tipper jeg at det er realistisk å gå videre på Tirsdag. Det er fint å ligge her, og siden det ennå ikke har blitt så stort trøkk, har vi en fin longsideplass, og ikke noe press fra båter som skal ligge utenpå enda. Vi syklet en tur i går, og fikk tatt en runde minigolf, samt spist Thaimat i en bod inne ved "sentrum". Der ligger også Brugsen, så det mangler hverken vått eller tørt. Da vi kom på Torsdag, spiste vi på den relativt nye restauranten på brygga, og den var helt ok. Det har blitt tatt noen bilder for å vise hvordan det ser ut på øya :-) Som det sees på webkameraet ligger vi veldig greit i forhold til vinden, som til nå har vært vestlig. Finner godt le ved siden av sjarken https://www.webcamtaxi.com/en/denmark/region-midtjylland/anholt-marina.html Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart Lørdag 09:25 Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:25 Live webcam var heftig. Gidder dere å komme ut og vinke litt til oss Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart Lørdag 09:30 Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:30 Bonus skrev 4 minutter siden: ... Gidder dere å komme ut og vinke litt til oss Takk! Hyggelig 🥰 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Lørdag 11:58 Link til dette innlegget Svart Lørdag 11:58 Flotte bilder som vanlig!!😃😃😃 God tur!🥰 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart Mandag 07:12 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 07:12 Etter noen dager med kraftig vind, har det nå roet seg en god del, og det ser ut som at planen om å gå videre i morgen tidlig kan realiseres. Vi har selvom det har blåst, fått syklet rundt og sett oss om, så det har ikke vært kjedelig. Vi fikk også testet den nye pizzasjappa på brygga, og den bestod testen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart Tirsdag 21:17 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:17 Vi forlot Anholt klokken 06.00 i dag, og gikk til Gilleleje på silkeføre. Det var lite ledige plasser da vi kom ved 11.30 tiden, men vi fikk lagt oss på en plass med grønt skilt hvor det sto at den var ledig til Søndag. Det er i en form for bås, og det er fint, da det nå ligger mange båter utenpå hverandre nå. Det husker jeg også fra tidligere år, og det blir fort noe griseri når folk fra 4-5 båter skal strene over dekk for å komme i eller fra land. Det er en aktiv havn, og det repareres båter av alle fasonger her. Nå har varmen kommet hit, og det var ikke mye under 30 grader midt på dagen. Det var fristende å kaste seg i sjøen, men etter en badetur på Anholt i aktsom kaldt vann, ble det skrinlagt Noe som var kjempekult her i dag, var at det var nostalgidag, hvor en masse gamle biler og motorsykler samlet seg på brygga, hvor folk kunne bivåne lekkerhetene Knipset et par bilder i dag også Sitér dette innlegget Link to post
Clasg Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Koseligt at følge dig på tur Jeg kan anbefale Ballen på Samsø, hvis I kommer på de kanter. Det er en rigtig hyggelig havn med gode restauranter og fine badestrande. MEN undgå perioden 11-21 juli, da der er musikfestival i byen (www.samfest.dk) og så er havnen fyldt til bristepunktet. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Du spurte vel ikke om du kunne få kjøpt den røde Golfen ? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 16 timer siden Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Heldig med vær og føre, det er gull! Virkelig moro å se så mange stilige biler i så god stand. Fint at de blir tatt vare på. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Clasg skrev for 5 timer siden: Koseligt at følge dig på tur Jeg kan anbefale Ballen på Samsø, hvis I kommer på de kanter. Det er en rigtig hyggelig havn med gode restauranter og fine badestrande. MEN undgå perioden 11-21 juli, da der er musikfestival i byen (www.samfest.dk) og så er havnen fyldt til bristepunktet. Vi har vært der et par ganger, og jeg husker enda stengt flæsk med persillesovs på restaurant Dokken Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Worry II skrev for 5 timer siden: Du spurte vel ikke om du kunne få kjøpt den røde Golfen ? Nei, men den kunne jeg godt tenkt meg. Jeg hadde ikke sagt nei takk til BMW 2002 tii heller Gabi skrev 1 time siden: Heldig med vær og føre, det er gull! Virkelig moro å se så mange stilige biler i så god stand. Fint at de blir tatt vare på. Det har vært en del vind hittil i år, men stort sett bra vær og lite nedbør :-) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Velkommen tilbage til Nordsjælland! 🇩🇰🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Godt å få følge dere på tur!😃😃 Spesielt siden det har gått litt trått med egen båt i år!😵💫 Flotte bilder som vanlig!👍😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 14 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14 timer siden MajorAndy skrev 54 minutter siden: Velkommen tilbage til Nordsjælland! 🇩🇰🙂 Tusen takk🇩🇰 Chilli Solbris skrev 1 minutt siden: Godt å få følge dere på tur!😃😃 Spesielt siden det har gått litt trått med egen båt i år!😵💫 Flotte bilder som vanlig!👍😃😃 Takker så mye, og jeg lider med deg. Hadde du vært her, skulle jeg kjøpt en pølse til deg 😂 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Tom Rør skrev 2 minutter siden: Tusen takk🇩🇰 Takker så mye, og jeg lider med deg. Hadde du vært her, skulle jeg kjøpt en pølse til deg 😂 😂😂😂 Det er jeg som skylder deg pølse og hjemmelaget potetmos!!🤩 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 14 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Vi ligger nå i Rungsted havn. Vi fikk en fin plass rett innenfor innløpet, godt dokumentert på live webkamera Det er dessverre ikke den P43 nærmest kameraet https://rungsted-havn.dk/webcam-vejr-plus/ Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Tom Rør skrev 3 minutter siden: Vi ligger nå i Rungsted havn. Vi fikk en fin plass rett innenfor innløpet, godt dokumentert på live webkamera Det er dessverre ikke den P43 nærmest kameraet https://rungsted-havn.dk/webcam-vejr-plus/ Det er ikke dessverre! Din er finere! Punktum!!😊 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bonus Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Tom Rør skrev 2 minutter siden: ... godt dokumentert på live webkamera https://rungsted-havn.dk/webcam-vejr-plus/ Med dagens live webcam løsninger, er båtturer blitt rene reality showene. "Sommerhytta med Tom Rør" Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Bonus skrev Just now: Med dagens live webcam løsninger, er båtturer blitt rene reality showene. "Sommerhytta med Tom Rør" Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Hvis I bliver der i morgen også, så anbefaler jeg sushirestauranten! Dyr men rigtig god sushi - også to go! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Tøft med live web. Enjoy Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Tom Rør Svart 2 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2 timer siden MajorAndy skrev for 12 timer siden: Hvis I bliver der i morgen også, så anbefaler jeg sushirestauranten! Dyr men rigtig god sushi - også to go! Det ble thai take-away i går, og den var også god. Vi er ikke så veldig på sushi. Min favoritt er jo stegt flæsk med persillesovs og en og annen pølse, så jeg er ikke så "avansert" Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 52 minutter siden Link til dette innlegget Svart 52 minutter siden Tom Rør skrev 1 time siden: Vi er ikke så veldig på sushi. Slikt holder jeg meg borte fra, jeg foretrekker at maten jeg spiser er garantert død! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.