Tom Rør Svart Tirsdag 18:53 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:53 Nå kan jeg slappe av. Akkurat som "losen" på t-skjorta Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart Tirsdag 19:33 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 19:33 Tom Rør skrev 39 minutter siden: Nå kan jeg slappe av. Akkurat som "losen" på t-skjorta Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart Tirsdag 20:30 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 20:30 Tom Rør skrev for 2 timer siden: Som de årvåkne av dere sikkert ser, ble batteriene montert oppunder taket, og følgelig var det særdeles tidkrevende) Ingenting slår takmonterte batterier!👍 Men krever sin mann for montering, definitivt!😇👍 Bra å bytte alle samtidig, da skal det være tut og kjør i 8-12 år til neste gang! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart Tirsdag 20:55 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 20:55 Gabi skrev 24 minutter siden: Ingenting slår takmonterte batterier!👍 Men krever sin mann for montering, definitivt!😇👍 Bra å bytte alle samtidig, da skal det være tut og kjør i 8-12 år til neste gang! Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Tirsdag 21:22 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:22 Du skulle bare sagt i fra til meg! Jeg er særdeles myk og tøyelig!! Og du har jo sett meg! Min lille kropp hadde fint fått plass der inne!!!😅 Men ut igjen derimot…😱 Godt jobba! Festet du de takmonterte med superlim?🫣🤔 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gunga Din Svart Tirsdag 21:35 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:35 Tom Rør skrev On 11.7.2025 at 13.44: Vi ligger fremdeles i Swinoujscie, og gårsdagen gikk med til å sykle litt rundt, og vi spiste lunsj ved promenaden. Det ble to forskjellige typer pierogi, og det smakte fortreffelig. Jeg ønsker å spise polske retter så langt det lar seg gjøre, da det er mye snadder å velge mellom…….. veldi flotte bilder Tom Rør ! lengter tilbake ! Swinoujscie var den første polske havnen vi var i med Gunga Din, og jeg tror vi låg i samme havn som deg Tom, første eller andre på SB side da man kommet inn ! derfra gikk vi innsiden Usedom opp til Stralsund, Ueckermunde er en havn, som du godt kan hoppe over, den var litt kjedelig…..jeg har ikke vart i Greifswald, men har ett par kompiser som snakker varmt om den ! sen Stralsund er også fint ! vedr mat…du må teste Zurek, om du ikke reden gjort det, det er en nasjonalrett ! helst skall den vare servert i ett brød ! https://howtomakerecipes.com/recipe/polish-soup-zurek-recipe/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart Onsdag 05:07 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 05:07 Vi besøkte disse havnene da vi var her i 2018, så vi velger å gå på utsiden av Usedom nå. Vi spiste zurek da vi var i Krakow i romjulen, og det var nydelig mat Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart Onsdag 05:43 Link til dette innlegget Svart Onsdag 05:43 God tur hjem igjen 💪🏻 Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Tom Rør Svart Onsdag 06:43 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 06:43 baatsman skrev 56 minutter siden: God tur hjem igjen 💪🏻 Takker :-) Vi har over fire uker igjen av ferien, så vi tar det helt piano. Som f.eks. i dag, da vi velger å bli en dag til. været har bestemt seg for å være bra, så da blir det å ligge stille rett og slett. Satser på avgang i morgen tidlig istedenfor:-) Det er vel sånne ting som er ferie Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Vi har nå reist fra Polen, og dro fra Swinoujscie klokka 06.13 i dag. Vi dro ca 53 nm til Stralsund, og fikk plass i den store marinaen. Forrige gang måtte vi ha broåpning for å legge oss i innerhavna, og det er greit å være avhengig av det. Vi skal fylle litt diesel i morgen, men de åpner ikke før 07.30, og da blir det en relativt sen avgang til Warnemünde. Jeg håper vi får en grei plass , da vi liker oss godt der. Været i dag var ikke noe å skryte av, men det er meldt bedre i morgen. Satser på at man kan kjøre fra apeloftet. Da vi har vært her før, ble det ikke noe stor byrunde, men det ble et par bilder allikevel Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Auf wiedersehen Stralsund 😊 Sjarken har fått litt påfyll og er klar for neste etappe 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden God tur! Hvordan er vær og føre? Håper loftet kan brukes! Hva er dagens mål?😊 Her er det 21 grader i vannet og ikke et vindpust!! Gleder meg til jobb etterpå! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 15 minutter siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15 minutter siden Chilli Solbris skrev for 10 timer siden: God tur! Hvordan er vær og føre? Håper loftet kan brukes! Hva er dagens mål?😊 Her er det 21 grader i vannet og ikke et vindpust!! Gleder meg til jobb etterpå! Nå er det helt framifrå Knallvær fra Stralsund til Warnemünde, og det har vært. 25 grader. Fikk den plassen jeg håpet å få i 2018. Sentralt som bare det:-) 38 Euro for to døgn inkludert strøm og vann er ikke feil i en så vakker by som Warnemünde. Vi betalte havneleien og tok en bedre middag ca 17 meter fra sjarken. Gikk så inn til butikken og bunkret opp med brus og vann, så vi ikke blir dehydrerte. Bilder kommer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.