Gabi Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Vær er dessverre gambling. Men med såpass stor båt som P42 så kan man ha det koselig og fint i sånt vær uten at det blir for trangt. Temperaturen er sikkert bra selv om det regner? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 22.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli Brigg skrev 20 minutter siden: Dette er sommeren dere burde vært på Helgelandskysten. Ikke en regndråpe på mer en to uker, og bortsett fra et par dager med havskodde utelukkende blå himmel og sol. Og så er det kanskje sånn at fint vær her sammenfallet med dårlig vær nede på kontinentet. Vi har sett slektninger og venner som er der oppe nå, og tanken har slått meg mange ganger :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Tom Rør skrev for 11 timer siden: Vi lå i Burgstaaken på Fehmarn fra søndag til mandag, fordi jeg ønsket å prøve en ny havn. Selvom vi har vært i Heiligenhafen et par ganger før, ville nok det vært en bedre løsning. Nesten dobbelt så dyr havneleie som Warnemünde, og en heller løen brygge. Veldig hyggelige folk på brygga, så det er nok ikke den mest besøkte gjestehavna. finnes en fordel med Burgstaaken, det er en ”Zollanlaufhafen”……….. det var det for 15 år siden, da vi var der……. Man fikk gå til skipshandeln å bestille så kom de ut med en truck dagen etter https://www.yachthafen-burgstaaken.de ser att det fortsatt er medpå deres hjemmeside Burgstaaken ist ein beliebtes Ausflugsziel und Zollanlaufhafen mit Möglichkeiten zum zollfreien Einkauf. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 22.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli Gunga Din skrev 38 minutter siden: finnes en fordel med Burgstaaken, det er en ”Zollanlaufhafen”……….. det var det for 15 år siden, da vi var der……. Man fikk gå til skipshandeln å bestille så kom de ut med en truck dagen etter https://www.yachthafen-burgstaaken.de ser att det fortsatt er medpå deres hjemmeside Burgstaaken ist ein beliebtes Ausflugsziel und Zollanlaufhafen mit Möglichkeiten zum zollfreien Einkauf. Jeg husker du nevnte det forrige gang vi var i området . Vi gikk opp til Burg, og der er det flere forskjellige butikker som selger tollfritt. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli Planen i dag var å gå til Ballen på Samsø, men etterhvert som vi kom opp mot nordenden av Langeland ble det rulling over en lav sko. Tok heller turen inn til Nyborg. Vi har vært der et par ganger før, og det er en flott by. Da får vi se om det blir stegt flæsk med persillesovs på Dokken i morgen isteden Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juli Link til dette innlegget Svart 23.Juli Og en pølse???😳 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 23.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli Chilli Solbris skrev 19 minutter siden: Og en pølse???😳 Det kommer nok flere anledninger til det. Jeg har en halv kubikk med polske pølser i kjøleskapet også Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juli Link til dette innlegget Svart 23.Juli Tom Rør skrev 49 minutter siden: Det kommer nok flere anledninger til det. Jeg har en halv kubikk med polske pølser i kjøleskapet også Godt jobba!😁😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 23.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli Chilli Solbris skrev for 2 timer siden: Godt jobba!😁😁😁 Barneskirenn Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juli Link til dette innlegget Svart 23.Juli Tom Rør skrev 1 time siden: Barneskirenn 😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 23.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli Etter rulling og sjøsprøyt i Storebælt, kom vi tidlig inn til Nyborg. Her ble vi møtt av to småhval som lekte seg i havnebassenget. Vi fikk en flott longsideplass rett ved vannslangen, og da fikk jeg spylt bort salt og fjernet svarte renner etter 36 timer med konstant øsregn. Vi tok en runde i nærmiljøet, og jeg tør påsta at Nyborg framstår som en perle av en by. Vel verdt et besøk. Nå i kveld er det helt vindstille i havna, og ikke tegn til nedbør. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juli Link til dette innlegget Svart 23.Juli Herlige bilder! Og nok en by som må besøkes skjønner jeg! Om ikke i egen båt så kanskje med bil (ja, det hender jeg banner i kjerka😳😳!)! Men Danmark er blitt ganske dyrt pga dårlig kronekurs! Bare å nyte!😄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 23.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli Chilli Solbris skrev 20 minutter siden: Herlige bilder! Og nok en by som må besøkes skjønner jeg! Om ikke i egen båt så kanskje med bil (ja, det hender jeg banner i kjerka😳😳!)! Men Danmark er blitt ganske dyrt pga dårlig kronekurs! Bare å nyte!😄 Det har blitt dyrt pga generell prisstigning, og selvsagt også kronekursen. Vi merket også at norsk pesetas ikke var så strerk i Tyskland og Polen også. Selvom det fremdeles er billig å spise ute i Polen, er det merkbart dyrere enn da vi var der i 2018. Vi koser oss allikevel, for det er stort sett ikke vesentlig dyrere enn hjemme. Man kan leve fornuftig hvis man vil Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart Lørdag 07:26 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 07:26 Vi gikk fra Nyborg til Ballen på Samsø tidlig Torsdag morgen, og det var en strålende og stille tur. I møtte tåke på veien, så da måtte vi slåpå radaren. Jeg trodde at det ved 12 tiden ville være litt utskifting i havna, men det var minst en time for sent. Vi fikk byttet plass med en 30 foter som akkurat kastet fortøyningene da vi snek oss inn. Vi stakk litt langt ut, men havnevakten sa det var greit, så da ble det sånn Vindstille og sol er vi ikke bortskjemte med til nå i ferien, så det gjorde godt med denslags. Vi badet og slappet av maks, og ble enige om at hvis værmeldingen er nesten den samme på fredag, så blir vi en dag til. Det var ikke ille i går, men langt ifra så fint som torsdagen. Sånn er båtlivet, og lite vi fikk gjort med det. Samsø er en plass vi gjerne besøker om og om igjen, og tradisjonen tro gikk vi på Dokken og spiste. Jeg fikk min etterlengtede stegt flæsk med perillesovs, mens fruen tok den vanlige biffen. Det var like bra som de andre gangene :-) Da vi har vært her flere ganger før, ble det ikke noe sightseeing på oss, men vi ble i havneområdet. Det er underholdning i seg selv å sitte på apeloftet og se de som kommer sent utpå dagen og virker oppriktig forundra over at det er vrient å få plass. I skrivende stund sitter jeg på nevnte loft og er på vei mot Grenå. Ruller greit, men med diesel til 2,2 euro blir det ikke noe "flanakjøring" i dag Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Lørdag 08:02 Link til dette innlegget Svart Lørdag 08:02 God tur videre!!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Clasg Svart Lørdag 08:04 Link til dette innlegget Svart Lørdag 08:04 Ballen er vores “favorithavn”, tæt fulgt af Ebeltoft og Bogense. God mad og gode badestrande. I Grenaa er der kun et stenkast til den lokale pølsevogn 😊😊 Fortsat god tur Tom, jeg nyder at læse de forskellige rejsebeskrivelser herinde på BP fra dig og de andre “vikinger”😊 Vi drømmer fortsat om at komme til Norge engang, via Sveriges skærgård. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart Lørdag 08:42 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 08:42 Clasg skrev 37 minutter siden: Ballen er vores “favorithavn”, tæt fulgt af Ebeltoft og Bogense. God mad og gode badestrande. I Grenaa er der kun et stenkast til den lokale pølsevogn 😊😊 Fortsat god tur Tom, jeg nyder at læse de forskellige rejsebeskrivelser herinde på BP fra dig og de andre “vikinger”😊 Vi drømmer fortsat om at komme til Norge engang, via Sveriges skærgård. Takk for hyggelige ord :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart Lørdag 08:53 Link til dette innlegget Svart Lørdag 08:53 Tom Rør skrev 1 time siden: Caterham'en sto der i 2018 også Sitér dette innlegget Link to post
Shortcut Svart Lørdag 11:03 Link til dette innlegget Svart Lørdag 11:03 Skulle du komme forbi Frederikshavn på vejen mod nord, skal du tage en tur i gågaden og købe en Kim Larsen Hotdog. Du er jo kendt som en stor fan af pølser Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart Lørdag 12:39 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 12:39 Shortcut skrev for 1 time siden: Skulle du komme forbi Frederikshavn på vejen mod nord, skal du tage en tur i gågaden og købe en Kim Larsen Hotdog. Du er jo kendt som en stor fan af pølser Jeg elsker en god pølse, og til min store skrekk ble det bomtur til pølsevognen i Grenaa, da det så ut som at den var nedlagt permanent. Jeg må nå satse på pølsevognen i Byrum på Læsø. Den Kim Larsen Hotdog så helt nydelig ut Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart Lørdag 13:40 Link til dette innlegget Svart Lørdag 13:40 Med dette pølsesnakket passer vel denne. Gjetter på at Steff H. ikke tør å lansere dette tilbudet om de vet at @Tom Rør kommer på besøk 😂 Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart Lørdag 15:38 Link til dette innlegget Svart Lørdag 15:38 Takk for veldig mange varierte bilder og tema! Mye gøy å lese og skjønner at det er mange flotte steder utenfor Norge vi kan besøke! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart Lørdag 16:40 Link til dette innlegget Svart Lørdag 16:40 Tom Rør skrev for 9 timer siden: Jøss blandt alle kumlokk og pølser, så dykker denne opp ! oj oj oj……..den var lekker !! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart Søndag 15:21 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 15:21 Gunga Din skrev for 22 timer siden: Jøss blandt alle kumlokk og pølser, så dykker denne opp ! oj oj oj……..den var lekker !! Nabobåten fortalte hva det årlige vedlikeholdet beløp seg til, og du skal ha en romslig økonomi for å betjene det Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart Søndag 16:10 Link til dette innlegget Svart Søndag 16:10 Flotte bilder og beskrivelser, stadig artig å følge dere på turen. Takk for at dere deler. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.