Jump to content

Tips til plass for seilbåt i Skøyen-området?

SEA_84

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har de siste årene vært medlem hos Skipperiet og er fra tidligere oppvokst med båt. I år vurderer jeg å kjøpe egen båt for første gang. Jeg jobber i nærheten av Skøyen og er på utkikk etter en plass som er i det området for å kunne ha mulighet til å bruke båten mest mulig etter jobb. Er det noen som har tips til gode havner i det området og evt. hva jeg bør forvente å betale for en plass. Mest sannsynlig kjøper jeg en seilbåt under 30 fot. 

Mvs SEA_84

Hulda skrev 59 minutter siden:

Da hadde jeg meldt meg inn i Frognerkiles Baatforening av 1860.

Vi er medlem på 7. året. Ikke fått plass enda (36 fot seilbåt). Men det er billig, rundt 6000 for vår båt. De kommersielle har plass uten (eller kort) venteliste, til en helt annen pris. Sjekk seilforeninger, de krever ofte regatta-deltagelse, mot gunstige priser og annen tildeling enn ren ansiennitet. De fleste er nok ferdig med årets tildeling av plasser. 

Med 6000/år, ikke prøv Son.

Jeg var medlem der på 70-tallet, søkte aldri om båtplass. Tenkte at def å være medlem ville kunne gi innblikk i markedet. Vi lå i bøye ute ved Killingen noen år. 

Jeg vokste opp på Skøyen, og hadde den første båten min ute på Killingen. Jeg vet ikke hvordan det er med ledige plasser der ute nå. Bilparkeringen virker nokså stresset. Annerledes i 1960.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...