Jump to content

2010 Suzuki DF115 - Trim/tilt ulyd

Fantares

Recommended Posts

Ok. Skal forsøke senke den manuelt for å se om lyden fortsatt kommer i laveste del. 
Kommer det fortsatt lyd, så er det ihvertfall ikke fra el-motoren.

Hvis jeg forstår deg riktig, så kan jeg kjøre motoren uavbrutt i begge retninger med motoren fast opptiltet så lenge den manuelle ventilen er åpen? 

Kan ikke tilte motoren 100% opp fordi blokka fysisk tar borti skroget, selv om jeg tar av dekselet.
I dag har jeg skiftet hydraulikkolje og etterpå luftet systemet mange ganger med motoren tiltet så langt opp den går uten å ta i skroget.
Tilsynelatende ok etterpå, men etter å ha stått en stund kom lyden tilbake.
Kan det være fordi jeg ikke får luftet systemet fullstendig?

Hei. Var litt kjapp på tidligere svar. Kun 1 selynder på den motoren.  

Motoren må tiltes helt opp for å få ut all luft. Noen har vert heldig med å fortsette å tilte motoren opp og latt det bli dratt/sugd inn olje mens man titter opp. Må da koble på en slange og slippe overfylt olje ut. Dette blir vanskelig i ditt tilfelle.  Bør/må ikke overtrekke den manuelle ventilen 

3 . 5n-m. Det er lurt å tette/fylle fett over den manuelle ventilen slik att den ikke koroderer. 

Takk for innspill Selco Racing

Ja, det er merkelig at lyden forsvant en periode etter vi skiftet olje. 
Lyden oppstod ut av det blå i løpet av sommeren i fjor og det var da ikke utført noe arbeid, oljepåfylling eller endring med trim/tilt.
Kan det være noe som lager lyd ved å delvis blokkere ventilen mellom nedre/øvre kammer?
Tenker kanskje en ørliten bit av pakning eller o-ring kan ha forårsaket en delvis blokkering….som kan komme og gå litt ved oljeskift fordi den da flytter seg litt. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...