Jump to content

Evinrude E-TEC G2 150HK erfaringer

diaz

Recommended Posts

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en båt med en 2019 modell Evinrude E-TEC G2 150HK. Har lest og hørt mye positiv og negativt (injektorene) om disse motorene. Derfor tenkte jeg at jeg ville høre litt hvilke erfaringer folk her har, spesielt i forhold til:

* Tilgang til deler - Evinrude er vel lagt ned.

* Kvalitet og driftsstabilitet

* Tilgang til verksted.
* Erfaringer generelt.

På forhånd takk.

f

*Tilgang til verksted - det vil jo være en geografisk greie... når du ikke deler hva som er ditt område så er det ikke lett å dele noe vettugt. Om en dyktig mekaniker har E-tec kursene så er han veldig godt rustet til å skru E-tec... uansett om han jobber på et verksted med stor flott fasade eller et lite stusselig verksted, eller på et Magirius verksted...  Et stort flott verksted kan ha den beste og den dårligste mekanikeren i Norge..

*Tilgang til deler - Hvilket merke har klart å skaffe deler umiddelbart til alle sine kunder i 2024? Mercury har i hvert fall ikke klart det. Alle som produserte/kjøpte deler fra feks Mexico under covid fikk store problemer med deletilgang. Mange sliter fortsatt med ettervirkningen av det. Husk at E-tec er en del av BRP og at mange av E-tec delene brukes i feks snøscooter også... Injektorer til E-tec vil bli produsert så lenge det er etterspørsel. Det finnes mange alternative produsenter. Det er også et marked for overhaling av injektorer. Har selv flere E-tec og jeg finnes ikke bekymret.

*Kvalitet og driftsstabilitet - de fleste jeg kjenner som uttaler seg bastant om kvalitet på E-tec er folk uten mekanisk erfaring, de har kjørt lite båt og de har aldri eid E-tec, men de hevder å ha skikkelig greie på det... fulle av floskler.

Min eldste E-tec er 10 år, ingen av motorene mine har hatt feil. 0 kr i delekostnader, kun vanlig service.

Kvalitet og driftsstabilitet som nevnt over.

kanskje har mange liten erfaring med det mekaniske som bruker E etc  eller andre merker.

dem fleste skrur ikke selv og må bruke verksted.

selv har jeg ikke brukt E tec men har venner som bruker.

deletilgang har vert dårlig med laaang ventetid og føler det ikke blir bedre med tiden.

troligt ok motorer ?

selv ville jeg valgt noe som er i produksjon og har enklere deletilgang.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...