Jump to content

Noen som kan si noe om tilstand til min intercooler, KAD43?

Kronidiot

Recommended Posts

Litt olje er normalt. Kommer av at veivhuslufting er koblet til etter luftfilter. Oljedamp som blir nedkjølt i kjøleren er min teori. Hvis kjøleren var full av vann når lokket ble tatt av er den tett og ok. Skal vel være bein den pluggen ja. Husk at den røde plastpluggen ikke skal gjennom hullet, men hele pluggen skal på innsiden i kassen. Hvis ikke kommer kjøleren for dypt i kassen og lokket blir ikke tett. Kjøleren skal fjære på plastpluggen i bunn av kassen . Mange tror at plastpluggen skal tres i hullet,men det skal den altså ikke.

hegra skrev 3 minutter siden:

Litt olje er normalt. Kommer av at veivhuslufting er koblet til etter luftfilter. Oljedamp som blir nedkjølt i kjøleren er min teori. Hvis kjøleren var full av vann når lokket ble tatt av er den tett og ok. Skal vel være bein den pluggen ja. Husk at den røde plastpluggen ikke skal gjennom hullet, men hele pluggen skal på innsiden i kassen. Hvis ikke kommer kjøleren for dypt i kassen og lokket blir ikke tett. Kjøleren skal fjære på plastpluggen i bunn av kassen . Mange tror at plastpluggen skal tres i hullet,men det skal den altså ikke.

Kjøleren var full av vann ja, så da tar jeg det som et godt tegn. Det jeg stusser litt på er at nederste pakning nr 11 og pakning nr 2 ikke var montert..IMG_0458.png.93c6f495c1413ff29a8175072a0bb8a8.png

Den nederste pakningen er på min KAD43. NB, kjøp orginalpakninger om du bytter. Jeg gjorde tabben å kjøpe uorginalt (Recmar) og det passer så dårlig at jeg endte med å kaste hele dritten. Pakning 2 sitter inne i huset og ikke på innsatsen mener jeg å huske.

Jeg synes du hadde mye olje, det kan selvsagt være at intercooleren har vært i veldig lenge, men det kan og være at turboen din lekker olje langs akslingen. Da er det på tide å se om den skal byttes.

Pakning 2 ser jeg sitter igjen i huset på bildene, og det skal den også gjøre, den kan være litt plundrete å bytte, men det går.

Du skal bruke begge de røde pakningene nr. 11. jeg har akkurat gjort samme jobben og begge pakninger skal være der. synes det var litt mye olje i huset også.  Tror jeg hadde sjekket turboen, eventuelt så kan det jo komme oljedamp fra veivhus ventilasjonen som blir trukket inn om den "damper" mye.

hegra skrev for 19 timer siden:

De to pakningene er ikke på min heller. Tamd 31. Kanskje det  er litt forskjell.

Arresterer meg selv for her tolket jeg tegningen feil. Jeg har nok to stk nr 11 jeg også. En under falsen på kjøleren ( viser på bildene) og en oppå fals. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...