Jump to content

VP D6 435 vil ikke opp i turtall

Vestlending83

Recommended Posts

10 minutes ago, Captain A said:

Har man 2 slike motorer så har man jo ein MAP sensor i reserve 🤣

Ikke om begge feiler! må vel annta at de har noenlunde samme produksjonsdato om motorene er fra samme periode og årstall

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Captain A skrev for 4 timer siden:

Har man 2 slike motorer så har man jo ein MAP sensor i reserve 🤣

Nei overhodet ikke. Det er egentlig ganske rart at ikke MAP sensorene til @Worry II har røket for lenge siden da disse var fra en tid der det forekom produksjonsfeil. På mine to D6/435 fra -08 oppsto feilene i 2011 og i 2012. Fikk dette på reklamasjon men måtte krangle meg til å bytte de selv for å unngå 5 tkr i unødige dieselkostnader t/r VP forhandler.

På min nåværende D6 som er produsert noen år senere er denne fra en tid der problemet forlengst var løst, jeg føler ingen behov for noen ekstra MAP sensor. Det er jo hyllevare hos VP uansett og ikke lenger noen kjente problemer med disse.

I og med at dette var en del som løste fenomenet på den ene maskinen, og dessuten var så billig som del fra Bosch, bestilte jeg en i backup i dag morges.

Jeg kjenner ikke til om den er byttet på motor 2, men koster meg mindre å kjøpe en til, en å skru opp for å sjekke. Jeg bytter den nok ikke før det oppstår samme fenomen, men er en god trygghet å ha den på lager i båten. Det skal jo skje midt i ferien at den andre begynner å surre :ingen_kommentar:

image.png.134c1a4fa7c08ce28323cd82f4dbcd25.png

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...