Jump to content

Septik slanger - gasstett tape?

Biam1

Recommended Posts

Hei

Det heter seg vel at man skal bytte septik slanger etter noen års bruk. Sett bort i fra at de kanskje begynner å bli tettet av urinstein mm, så vil de etter hvert begynne å avgi lukt. Er det noen som vet om det finnes/ har erfaring med å tape de med noe slags tape ift. lukt? Det finnes vel luftett/gass tett tape. Hva med vulk tape? 

Jeg kan ikke svare direkte på spørsmålet, mulig det finnes gasstett tape.

På min båt er det bare korte strekk av slangene det er plass til å tape rundt, det vil være enklere å trekke nye. Du kjenner din båt, og har kanskje anledning. Har du så lange slanger og så god tilgjengelighet at det svarer seg? 

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

Jeg ser maritim selger 25 mm septikslange for 319,-/meter. Tviler på at det blir billigere å tape en gammel slange med vulktape. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Klarer du å komme til for å tape slangene, kommer du også greit til for å bytte dem. Hadde gått for nye slanger. Da vet du at jobben er gjort for en stund. Forstår hvis problemstillingern er at en ikke ønsker å åpne opp og håndtere løse slanger, men ha klar plugger til å sette i endene og tre over en ballong eller noe annet for å sikre.

Biam1 skrev for 3 timer siden:

Det heter seg vel at man skal bytte septik slanger etter noen års bruk. Sett bort i fra at de kanskje begynner å bli tettet av urinstein mm, så vil de etter hvert begynne å avgi lukt

Lukter slangene dine, eller er det preventivt vedlikehold?
Jeg tror kvalitetsslanger kan holde veldig lenge uten at lukt går gjennom. Test evt med en våt klut og lukt på kluten etterpå.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...