Torsen67 Startet 3.April Link til dette innlegget Startet 3.April Har en membran- pumpe jeg bruker som lensepumpe i tillegg til en stor whale som er manuell. Etter demontering så klarte jeg å dra til for mye når jeg satt den i sammen igjen. Huset har blitt skjevt og det lekker da rundt membranen. Tenker å klippe til en pakning, helst da en som utvider seg I vann. Finnes det? Hva med feks gummikork? Ikke mye informasjon å finne rundt dette. Sitér dette innlegget Link to post
Alfonso14 Svart 3.April Link til dette innlegget Svart 3.April Som hobbyrørlegger så har jeg god erfaring med gammeldags hamp som alle rørleggere brukte før. Små lekkasjer tetter seg etterhvert. Er nok bare egnet for små lekkasjer, og er ikke som en pakning. Kanskje det går som du foreslår med korkpakning Husker at man kjøpte flak med korkpakning i forskjellig tykkelse til å lage pakninger til bil. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.April Link til dette innlegget Svart 4.April Torsen67 skrev for 17 timer siden: så klarte jeg å dra til for mye når jeg satt den i sammen igjen. Huset har blitt skjevt og det lekker da rundt Da hadde jeg brukt paknings sement under pakningen tregt forsiktig til så det tyter ut latt det tørke. åpnet og sett om en må fjerne noe av paknings sementen på innsiden. Eller forsterket begge sider med to stål ringer og lengre bolter, det virker. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 6.April Link til dette innlegget Svart 6.April Torsen67 skrev On 3.4.2025 at 14.42: Huset har blitt skjevt og det lekker da rundt membranen. Ryddet i boden til guttungen fant denne, ser brukt ut. Trenger du huset , så koster det postens porto. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fantino Svart 6.April Link til dette innlegget Svart 6.April Går ikke an å koke den skjeve delen og rette den igjen da?.. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 8.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April Roger jo skrev On 6.4.2025 at 15.15: Ryddet i boden til guttungen fant denne, ser brukt ut. Trenger du huset , så koster det postens porto. Flott! Har sendt deg en PM. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 8.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April Fantino skrev On 6.4.2025 at 18.12: Går ikke an å koke den skjeve delen og rette den igjen da?.. Tviler litt på det om den ikke går 100% tilbake. Dustete at det ikke ligger et stålblekk rundt toppen med hull til skruene. Eller metallhylse rundt boltene. Da hadde det ikke latt seg overtrekke. Skal man trekke til riktig, så kjenner man liksom ikke motstand som forteller deg at nå er det nok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.