Jump to content

Pakningmateriell som utvider seg i vann. Finnes det?

Torsen67

Recommended Posts

Har en membran- pumpe jeg bruker som lensepumpe i tillegg til en stor whale som er manuell. Etter demontering så klarte jeg å dra til for mye når jeg satt den i sammen igjen. Huset har blitt skjevt og det lekker da rundt membranen. Tenker å klippe til en pakning, helst da en som utvider seg I vann. Finnes det? Hva med feks gummikork? Ikke mye informasjon å finne rundt dette.

20250401_191909.jpg

20250401_191920.jpg

Som hobbyrørlegger så har jeg god erfaring med gammeldags hamp som alle rørleggere brukte før. Små lekkasjer tetter seg etterhvert. Er nok bare egnet for små lekkasjer, og er ikke som en pakning. Kanskje det går som du foreslår med korkpakning Husker at man kjøpte flak med korkpakning i forskjellig tykkelse til å lage pakninger til bil.

Torsen67 skrev for 17 timer siden:

så klarte jeg å dra til for mye når jeg satt den i sammen igjen. Huset har blitt skjevt og det lekker da rundt

Da hadde jeg  brukt paknings sement under pakningen tregt forsiktig til så det tyter ut latt det tørke.

åpnet og sett om en må fjerne noe av paknings sementen på innsiden.

Eller forsterket  begge sider med to  stål ringer  og lengre bolter, det virker.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Torsen67 skrev On 3.4.2025 at 14.42:

Huset har blitt skjevt og det lekker da rundt membranen.

Ryddet i boden til guttungen  fant denne, ser brukt ut.

Trenger du  huset , så koster det postens  porto.

image.png.894acb87351b28e26c86d97729df2482.png

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Fantino skrev On 6.4.2025 at 18.12:

Går ikke an å koke den skjeve delen og rette den igjen da?..

Tviler litt på det om den ikke går 100% tilbake. Dustete at det ikke ligger et stålblekk rundt toppen med hull til skruene. Eller metallhylse rundt boltene. Da hadde det ikke latt seg overtrekke. Skal man trekke til riktig, så kjenner man liksom ikke motstand som forteller deg at nå er det nok.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...