Framtia Startet 4.April Link til dette innlegget Startet 4.April Jeg har lenge ønsket meg en bedre plattform for å gjøre skrogarbeider på båten når den står på land. I dag bruker jeg en kombinasjon av en leddstige med plater man kan gå på, og en gardintrapp/stige. Førstnevnte er til å jobbe langs båten, men er ikke høyere enn ca 1 meter over bakken og er OK for alt under vannlinja. Stigen når jeg høyt med, men man står ikke så godt og man må flytte stigen hele tiden. En eller annen form for rullestilasje hadde derfor vært kjekt for arbeidene med skrogsidene. Jeg tenker at den ikke trenger å være så veldig høy (arbeidshøyde ca 1,5 m?), og at jeg tar de høyeste høydene fortsatt med stige, eller etter båten er sjøsatt fra brygga. Det er så klart viktig at det er lett komme opp og ned, og at det er stabilt/behagelig å så der. PS: har seilbåt med 2,4 meter kjøl. Høyde fra bakken til dekk er 3,5-4 meter. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
index Svart 4.April Link til dette innlegget Svart 4.April Noe sånn som dette? Ikke så veldig høytmen det ser praktisk ut samt lett å sette opp og flytte. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Framtia Svart 4.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April ja, akkurat noe sånt. Men gjerne enda kraftigere/bredere/lengre om det finnes. I havna er det grov grus, og det er viktig at det blir stabilt å stå på. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
dennrick Svart 4.April Link til dette innlegget Svart 4.April Denne har jeg. Den skal jeg bruke idag og i helgen til å polere og vokse. Seilbåten står på land. 1.6m kjøl, og denne er perfekt høyde for oss. Gardintrapp ved siden av for å komme opp / ned. Stødig er den også. Kombinasjonsstige med plattform 2x6 trinn | Hard Head | Jula Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
pacuare Svart 4.April Link til dette innlegget Svart 4.April https://limaco.no/leie/stillas-og-stiger/klappstillas-075m-x-18m-bxl-arbeidshoyde-38m/ Rullestilas er veldig greit. Prøver å ta opp før eller etter en kamerat som har ett tungt stillas. Hvis ikke har Lymaco noe som fungerer. Usikker på om det var denne eller en annen vi leide ett år, lenge siden. Å polere med stige har jeg sluttet med. En annen fordel med leie er å slippe å lagre noe som brukes 5 dager annethvert år. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 5.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April hva med dette tro? https://www.instant.no/produkter/stillas/rullestillas/foldestillas-rullestillas/instant-snappy-grunnseksjon/ (ser de sier man må ha støtteben om platformen skal høyere enn en meter, så mulig det bør med). Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 5.April Link til dette innlegget Svart 5.April Noe sånt?https://www.obsbygg.no/sikkerhet/stiger/2079088?v=ObsBygg-4009199916341 Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.