Jump to content

Lappe presenning

krl

Recommended Posts

Hvis du snakker om midlertidig lapping for resten av opplags-sesongen, og når presenningen ikke er tykkere enn dette, så har jeg svært god erfaring med å bruke "pakke-tape". Dvs. den brune, blanke og litt brede du finner på pappesker etc. Forutsetter selvsagt at vi snakker om rift eller hull som lar seg dekke med en bredde eller to av tapen, og jeg forusetter videre at du taper både på innsiden og utsiden. Altså slik at tapen'e, i alle fall i en liten del av området, får limsiden mot hverandre.

Dette er i alle fall en lettvint og billig måte. Litt ugrei kanskje dersom det er vått på presenningen, eller dersom det er ekstremt kaldt slik at presenningen blir veldig stiv. For meg har dette fungert helt supert i mange år og på ulike typer båter. Noen vi sikkert hevde at tapen vil fall fort av. Jeg vil påstå det motsatte.

Ronald

Redigert av Ronald (see edit history)
  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...