krl Startet 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2006 Nå i disse storm-dager får presenningen min noe juling, og trenger noe lapping når godværet kommer. Har noen lappet presenninger før med godt resultat og kan komme med gode tips? Tipper presenningen min er ca 200g/m2. Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 (redigert) Hvis du snakker om midlertidig lapping for resten av opplags-sesongen, og når presenningen ikke er tykkere enn dette, så har jeg svært god erfaring med å bruke "pakke-tape". Dvs. den brune, blanke og litt brede du finner på pappesker etc. Forutsetter selvsagt at vi snakker om rift eller hull som lar seg dekke med en bredde eller to av tapen, og jeg forusetter videre at du taper både på innsiden og utsiden. Altså slik at tapen'e, i alle fall i en liten del av området, får limsiden mot hverandre. Dette er i alle fall en lettvint og billig måte. Litt ugrei kanskje dersom det er vått på presenningen, eller dersom det er ekstremt kaldt slik at presenningen blir veldig stiv. For meg har dette fungert helt supert i mange år og på ulike typer båter. Noen vi sikkert hevde at tapen vil fall fort av. Jeg vil påstå det motsatte. Ronald Redigert 19.Januar.2006 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Jeg sier rett og slett bare duct tape eller sølvteip som jeg kaller det. Den eldre 3m typen fungerer best til dette formålet, men det må selfølgelig være så godt som tørt der teipen skal hefte Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 19.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2006 Jeg sier rett og slett bare duct tape eller sølvteip som jeg kaller det. Den eldre 3m typen fungerer best til dette formålet, men det må selfølgelig være så godt som tørt der teipen skal hefte Jepp, fungerer bra. Bare ikke kjøp Biltema tapen, limet er dårlig JOH Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 20.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2006 og lerrets-tape er ganske bra. Men det må vel for alle teipene være + grader? Limet hefter vel rimelig dårlig dersom både taperullen og underlaget holder kuldegrader? Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 20.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2006 Gå på en båtutstyrsbutikk og kjøp spinnakertape. Denne brukes til å lappe seil og holder skikkelig godt. Sitér dette innlegget Link to post
klugg Svart 1.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 Jeg sier rett og slett bare duct tape eller sølvteip som jeg kaller det.Den eldre 3m typen fungerer best til dette formålet, men det må selfølgelig være så godt som tørt der teipen skal hefte Er dette den beste løsningen?: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.