HeroSeil Startet 5.April Link til dette innlegget Startet 5.April Er det noen som kjenner til noen som utfører etterstramming av kjølbolter eller som leier ut utstyr for dette i Oslofjord området? Min Hero viser tegn på bevegelse i skjøten mellom kjøl og skrog med at bunnstoff har sprekt. Tipps søkes. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 5.April Link til dette innlegget Svart 5.April Det bør jo være en veldig standard jobb for alle som har verktøyet og kran. Du tror det bare er å etterstramme, mulig fagfolk sier de vil ta av kjølen og se hva som er årsaken. Det er jo en båt fra 70- 80-tallet, mye kan ha skjedd. Ikke sikkert det løser seg med å dra til noen bolter. Mutterene har vel neppe begynt å skru seg av nå. Du kan jo spørre disse: https://www.amundsenbatslipp.no Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.April Link til dette innlegget Svart 5.April Etterstramming ville jeg vært meget forsiktig med. Grunnen er spennings- og tildekkingskorrosjon. Jeg husker ikke, men mulig at Hero har boltlommer i kjølen. I såfall, åpne disse vil kunne gi indikasjon om tilstanden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.