_Bliss_ Startet 5.April Link til dette innlegget Startet 5.April Lurer på om septiktanken er montert feil vei. Ikke 100% sikker på fabrikat. Ser ut som det er fra Can sb. Finner ikke manual. Noen som har samme tank, montert samme vei? Link to post
Roger jo Svart 6.April Link til dette innlegget Svart 6.April _Bliss_ skrev for 11 timer siden: Lurer på om septiktanken er montert feil vei. Her trenger du en klarsynt. hva er hva, opp / ned?? For meg ser dette ut som toppen av en diesel tank med fylleslange og lufting- med en septikslange oppå. Septik tank. Innløp pleier å være på toppen av tanken. samme med avløp da med et sugerør ned til bunn og en lufteslange. Eller en frittfalltank med utløpet i bunn. Her er de fleste varianter. God appetitt https://www.maritim.no/toalett-i-bat Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gullfisk Svart 6.April Link til dette innlegget Svart 6.April Ser ut som den er montert med stussene ut på siden, og ikke opp. Ser også ut som stussen lekker. Link to post
Bitteliten Svart 6.April Link til dette innlegget Svart 6.April Sort tank er vel septiktank her (hvit slnge er septikslange). Gul tank er diesel. Sorte slanger er dieselslanger. luftinga til dieselen lekker litt Vanskelig utifra bildene å si noe om septik tanken Link to post
Gullfisk Svart 6.April Link til dette innlegget Svart 6.April Etter å ha sett litt nøyere på bilder, er jeg enig med @Bitteliten. Syntes fokuset i bildet var på den gule tanken. Kan se litt ut som den sorte muligens er montert oppned? Den gule burde vel vært med stussene opp. Link to post
J-Å Svart 6.April Link til dette innlegget Svart 6.April Såvidt jeg kan se er den hvite lufteslangen fra den sorte tanken tilkoblet på toppen. Det er vel riktig. Så er det en større hvit slange koblet til helt nede i venstre hjørne. Om det er innløp eller utløp, eller begge deler, viser bildene ingenting om. Link to post
_Bliss_ Svart 6.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April Ser jeg har spammet med flere dårlige bilder her... skulle bare legge innn ett, men ser det ikke ble så forklarende. Det er den sorte tanken det er snakk om. Luftingen kommer ut i topp, innløp og utløp i siden/ bunn av tanken. Ser for meg at hvis den hadde blitt snudd på siden, ville luftingen kommet på øverts på siden og innløp øverts på siden. Link to post
index Svart 7.April Link til dette innlegget Svart 7.April Den ser ut til å ligge på siden. Men om det fungerer så er det vel greit nok.... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
J-Å Svart 7.April Link til dette innlegget Svart 7.April Er det denne? https://webshop.nettbaat.no/products/septiktank-plast-40liter Ja, den blir jo litt utsatt for tilbakeslag hvis innløpet er nederst. Det kan være noe d.... hvis toalettskålen ligger lavere enn tanken. Link to post
_Bliss_ Svart 7.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April J-Å skrev for 6 timer siden: Er det denne? https://webshop.nettbaat.no/products/septiktank-plast-40liter Ja, den blir jo litt utsatt for tilbakeslag hvis innløpet er nederst. Det kan være noe d.... hvis toalettskålen ligger lavere enn tanken. Ser ut som det er den ja. Ja tenker også det er litt utsatt slik det er nå. Må se litt på høyde forskjell mellom tank og skål. Om feks joker ventil ryker så kan en vel i verste fall få innhold fra tanken i retur i skåla.. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn