Jump to content

Sepiktank, montert feil vei ift utløp?

_Bliss_

Recommended Posts

_Bliss_ skrev for 11 timer siden:

Lurer på om septiktanken er montert feil vei.

Her trenger du en klarsynt. hva er hva, opp / ned??

For meg ser dette ut som  toppen av en diesel tank  med fylleslange og lufting-

med en septikslange oppå.

Septik tank.

Innløp pleier å være på toppen av tanken. samme med avløp da med et sugerør ned til bunn  og en lufteslange.

Eller en frittfalltank med utløpet i bunn.

Her er de fleste varianter.  God appetitt

https://www.maritim.no/toalett-i-bat

image.png.4115fffdc325def8165f6e3617cb48fd.png

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Sort tank er vel septiktank her (hvit slnge er septikslange). Gul tank er diesel. Sorte slanger er dieselslanger. 
luftinga til dieselen lekker litt

Vanskelig utifra bildene å si noe om septik tanken

Såvidt jeg kan se er den hvite lufteslangen fra den sorte tanken tilkoblet på toppen. Det er vel riktig. Så er det en større hvit slange koblet til helt nede i venstre hjørne. Om det er innløp eller utløp, eller begge deler, viser bildene ingenting om.

Ser jeg har spammet med flere dårlige bilder her... skulle bare legge innn ett, men ser det ikke ble så forklarende. 

Det er den sorte tanken det er snakk om. Luftingen kommer ut i topp, innløp og utløp i siden/ bunn av tanken. Ser for meg at hvis den hadde blitt snudd på siden, ville luftingen kommet på øverts på siden og innløp øverts på siden.

J-Å skrev for 6 timer siden:

Er det denne?  https://webshop.nettbaat.no/products/septiktank-plast-40liter

Ja, den blir jo litt utsatt for tilbakeslag hvis innløpet er nederst. Det kan være noe d.... hvis toalettskålen ligger lavere enn tanken.

Ser ut som det er den ja. Ja tenker også det er litt utsatt slik det er nå. Må se litt på høyde forskjell mellom tank og skål. Om feks joker ventil ryker så kan en vel i verste fall få innhold fra tanken i retur i skåla..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...