Bjorhus Startet 6.April Link til dette innlegget Startet 6.April (redigert) Hei! Må bytte startbatteriet på min Buster XXL. I dag er det ett batteri (Sønnak 100Ah), som fungerer som både startbattteri og forbruksbatteri. Er det noen som har tips til hva jeg bør kjøpe? Pris spiller også en rolle 😊 Setter pris på alle innspill! Redigert 6.April av Bjorhus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 6.April Link til dette innlegget Svart 6.April Å starte krever bare etpar Ah (amperetimer), men evnen til å avgi høy strøm, CCA (cold cranking amps), bør være minst 500 ampere med 150hk. F.eks. dette batteriet. Skal du også forsyne forbruk bør det være via et separat batteri som lades via et spenningsstyrt skillerele. Da slipper du å risikere å ikke få startet pga flatt batteri. Sitér dette innlegget Link to post
TåT Svart 6.April Link til dette innlegget Svart 6.April Sjekk bruksanvisningen til motoren. Der står det sikkert noen krav til batteriet. F.eks. står det for min DF 90 2008 at den skal ha minst 100 ah batteri. Husker ikke CCA. Synes 550 høres lite ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.