Maika Svart 6.Juni Link til dette innlegget Svart 6.Juni Kan vel kanskje også være noe galt med termostaten i ferskvannskretsen? Hvis det allikevel er pga dårlig saltvanns-kjøling, og impeller, varmeveksler og eksosbend er fint, så kan det være at inntaket på drevet delvis har grodd igjen/er blokkert av noe. Når det gjelder det å fram diesel til motoren, så brukte jeg med hell en slik oljepumpe (uten de ekstra slangene), først på uttaket til dieselfilter-holderen, og deretter på pumpa på motoren. (Brukte forøvrig også denne for å dra kjølevann gjennom kretsen til varmtvannsberederen.) Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 27.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni Statusoppdatering: Overopphetingsvarselet forsvant når jeg bytta viftereim. Har i tillegg renset varmeveksler så nå er alt på stell med motoren. Takk for gode innspill 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 14.November Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November Nå går motoren som den skal igjen. Jeg fant dessverre ikke ut av det selv og måtte ha hjelp fra verksted. Det som ble gjort var masse feilsøking, nikkepumpen ble byttet, kobberrør fra tank til forfilter ble byttet, CAV filterhus ble også skiftet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.