Jump to content

Hvor får jeg tak i kryssfiner Mahogny?

Wind_y_seila

Recommended Posts

Hei,

Som dere ser på bildet så trenger jeg å finne evt lage noe som ligner når jeg nå skal tette et hull her. Fjernet en gammel radar. Det greieste er å lage alt i en ny plate og kappe til for plotter. Men dette er vel edelt tre og umulig å få tak på? 

IMG_5016.jpg

Nærmeste deg blir vel gjerne Billingstad Trelast, de har mahogni kryssfiner i flere tykkelser. Dessverre er prisen høy, men mulig du kan spleise med noen, sikkert andre som også trenger slik kryssfiner? Hadde du holdt til nærmere hadde jeg vært interessert i å ta resten av plata, men blir litt langt å frakte såpass stor plate, dessverre. Eventuelt, hvis du er innom Sverige med bil av og til, er det flere der som forhandler edlere tre enn hva som er vanlig her i landet.

Ja mahogny har blitt fryktelig dyrt! Men ser ikke ut som du trenger så mye? Inne i hallen hos Billingstad trelast, ved siden av døra inn i butikken har de pleid å ha en kasse med finer kapp, ta deg en tur innom og se, kanskje du har flaks!

Spør du dem som destruerer gamle båter, som Kambo Marina eller Norsk Lytbåtdestruksjon, kan det hende de har noe pent og brukbart liggende eller kan ta det ut av båter de henter. Du sparer tropisk skog og gjenbruker materialer som allerede finnes og bringer videre litt historie. Mye gode materialer i eldre båter. 

Skal lage ny topplate til motorkassa i min Albin Cirrus. Denne fungerer også som et trappetrinn. Hva er mest gunstig å bruke her, som fås kjøpt hos vanlig trelast handlere? Fungerer vanlig kryssfiner, bare man behandler det, eller bør man kjøpe noe vannfast? 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...