Jump to content

Overvåkingskamera til båt, koble til 12V anlegget?

Kineser

Recommended Posts

Har lyst til å installere overvåkingskamera i båten. Ønsker å koble det til 12 voltanlegget ombord. 

Jeg ser på kameraets spesifikasjoner at strøm INN på adapter er AC 100-240V 50/60 Hz og UT av adapter er DC 9V/0,6A.

Hva trenger jeg for at kameraet skal fungere på min 12V batteribank? Noen som kan linke til korrekt produkt?

Roger jo skrev On 9.4.2025 at 15.21:

Kjøp en slik så slipper  du dårlig kontakt i  pluggen

Den siden er edruelig på frakten.,  kr 39.

image.png.838335065a6cf21382220bdb31cafa2d.png

Vis hele sitatet  

Eller billigere fra AliExpress:
https://www.aliexpress.com/item/32848208551.html

https://www.aliexpress.com/item/1005003796934213.html

Jeg har tilsvarende for 5V, og den fungerer strålende.
Generelt er jeg skeptisk til å kjøpe denne type elektronikk rett fra Kina, men akkurat disse leverer så lite strøm og er veldig standard, så jeg regner ikke med at de kommer til å skape problemer,

Vet jo ikke hva du legger i overvåkingskamera, men har du tilgang til router finnes jo dette hos Kjell & Company som du kobler direkte til 12 V. Men det er ikke designet for utendørs bruk

Dette er jo en utgående model så du får 2 kameraer for Kr.399,- Jeg har et slikt på akterdekket på en Viksund 340. Det har en viktig funksjon, og det er at du kan velge hva det skal alarmere på. I normamodus alarmerer det jo hele tiden , men du kan for eksempel bare få alarm om det er en person kameraet ser.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...