Kineser Startet 8.April Link til dette innlegget Startet 8.April Har lyst til å installere overvåkingskamera i båten. Ønsker å koble det til 12 voltanlegget ombord. Jeg ser på kameraets spesifikasjoner at strøm INN på adapter er AC 100-240V 50/60 Hz og UT av adapter er DC 9V/0,6A. Hva trenger jeg for at kameraet skal fungere på min 12V batteribank? Noen som kan linke til korrekt produkt? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.April Link til dette innlegget Svart 9.April Det enkleste er egentlig en inverter. Alternativt kan du prøve med en motstand, for å få spenning fra 12v til 9v. Jeg hadde nok valgt en liten inverter Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hakkannen Svart 9.April Link til dette innlegget Svart 9.April Denne omformeren kan gjøre jobben. En bakdel et at standard sigarettenneruttak kan være litt ustabile, så det er viktig at du sørger for at omformeren står skikkelig i slik at du unngår dårlig kontakt, med det slikt kan medføre. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.April Link til dette innlegget Svart 9.April Kjøp en slik så slipper du dårlig kontakt i pluggen Den siden er edruelig på frakten., kr 39. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 9.April Link til dette innlegget Svart 9.April Slike har jeg kjøpt hos Clas O og hos Kjell og Company. Den eldste har surret og gått i snart 20 år. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 10.April Link til dette innlegget Svart 10.April Har arlo kamera i båten, lades opp og holder i 3-6mnd pr lading. Langt enklere enn å trekke kabler og holde på med omformer.. Kan også kobles til et mini solcellepanel. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 10.April Link til dette innlegget Svart 10.April Roger jo skrev On 9.4.2025 at 15.21: Kjøp en slik så slipper du dårlig kontakt i pluggen Den siden er edruelig på frakten., kr 39. Vis hele sitatet Eller billigere fra AliExpress: https://www.aliexpress.com/item/32848208551.html https://www.aliexpress.com/item/1005003796934213.html Jeg har tilsvarende for 5V, og den fungerer strålende. Generelt er jeg skeptisk til å kjøpe denne type elektronikk rett fra Kina, men akkurat disse leverer så lite strøm og er veldig standard, så jeg regner ikke med at de kommer til å skape problemer, Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 10.April Link til dette innlegget Svart 10.April Vet jo ikke hva du legger i overvåkingskamera, men har du tilgang til router finnes jo dette hos Kjell & Company som du kobler direkte til 12 V. Men det er ikke designet for utendørs bruk Dette er jo en utgående model så du får 2 kameraer for Kr.399,- Jeg har et slikt på akterdekket på en Viksund 340. Det har en viktig funksjon, og det er at du kan velge hva det skal alarmere på. I normamodus alarmerer det jo hele tiden , men du kan for eksempel bare få alarm om det er en person kameraet ser. Sitér dette innlegget Link to post
Kineser Svart 17.Mai Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai Ser ut som dette funker fjell 😀 Takk for all hjelp 😀👍 Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 18.Mai Link til dette innlegget Svart 18.Mai Kineser skrev On 17.5.2025 at 9.26: Ser ut som dette funker fjell 😀 Takk for all hjelp 😀👍 Vis hele sitatet Er det Tapo du har, så skal disse i følge visse andre forum fungerer direkte på 12V. Tiltross for original strømforsyning er 9V. Om dette forringer levetiden er ukjent for meg. Men jeg skal koble opp direkte.😊 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.