Jump to content

Overvåkingskamera til båt, koble til 12V anlegget?

Kineser

Recommended Posts

Har lyst til å installere overvåkingskamera i båten. Ønsker å koble det til 12 voltanlegget ombord. 

Jeg ser på kameraets spesifikasjoner at strøm INN på adapter er AC 100-240V 50/60 Hz og UT av adapter er DC 9V/0,6A.

Hva trenger jeg for at kameraet skal fungere på min 12V batteribank? Noen som kan linke til korrekt produkt?

Denne omformeren kan gjøre jobben.

En bakdel et at standard sigarettenneruttak kan være litt ustabile, så det er viktig at du sørger for at omformeren står skikkelig i slik at du unngår dårlig kontakt, med det slikt kan medføre.

Roger jo skrev for 19 timer siden:

Kjøp en slik så slipper  du dårlig kontakt i  pluggen

Den siden er edruelig på frakten.,  kr 39.

image.png.838335065a6cf21382220bdb31cafa2d.png

Eller billigere fra AliExpress:
https://www.aliexpress.com/item/32848208551.html

https://www.aliexpress.com/item/1005003796934213.html

Jeg har tilsvarende for 5V, og den fungerer strålende.
Generelt er jeg skeptisk til å kjøpe denne type elektronikk rett fra Kina, men akkurat disse leverer så lite strøm og er veldig standard, så jeg regner ikke med at de kommer til å skape problemer,

Vet jo ikke hva du legger i overvåkingskamera, men har du tilgang til router finnes jo dette hos Kjell & Company som du kobler direkte til 12 V. Men det er ikke designet for utendørs bruk

Dette er jo en utgående model så du får 2 kameraer for Kr.399,- Jeg har et slikt på akterdekket på en Viksund 340. Det har en viktig funksjon, og det er at du kan velge hva det skal alarmere på. I normamodus alarmerer det jo hele tiden , men du kan for eksempel bare få alarm om det er en person kameraet ser.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...