_Bliss_ Startet 9.April Link til dette innlegget Startet 9.April Har ulyd ved lavt turtall. Har ikke målt rpm. Når jeg øker turtall såvidt, forvinner lyden. Kan det være demperplate? Gear står i nøytral under hele filmen under. https://youtube.com/shorts/NEySN-PZf04?feature=share Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 20.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April Er det noen som har noen referanser på rpm på tomgang? Finner ikke noe info i manualene. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.April Link til dette innlegget Svart 20.April Vanligvis ligger dieselmotorene på 7- til 800 rpm. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 20.April Link til dette innlegget Svart 20.April Har samme motor og samme lyd som dette og tror det kommer fra demperplata. Har sluregear og turtall på 1000 omdr på tomgang. Har også fin tomgang på 800 omdr, men det er for lavt når gearet koples inn. Ville ikke bekymret meg med dette. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 20.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April Bekymrer meg ikke særlig, men er ikke så glad i skrangling.. er mest vant med rekke 6er. Litt mindre vibrasjoner der. Jeg får ta en måling og se om det er noe å justere på. Det røyner vel på gearet om man har for høyt turtall? @rogeri du får bare ulyd når gearet kobles inn? Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 21.April Link til dette innlegget Svart 21.April Gearet mitt av typen YX15 er meget mykt i innslaget. Det er mer rakling når gearet er innkoblet, men det er ikke fritt for at det rakler med gearet i fri, spesielt ved kritisk turtalls område. Jo mere motoren vibrerer jo mer høres raklingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.