Jump to content

Milepel for baatplassen, 100.000 medlemmer

Ingar

Recommended Posts

Og takk det samme. I den forbindelse har jeg to spørsmål:

Jeg ser noen medlemmer oppgir at de støtter driften. Jeg antar det betyr økonomisk. Har ikke funnet funksjonen for bidrag, hvordan gjør jeg det?

Omtrent hvor mange aktive medlemmer er det nå? Vet ikke helt hvordan "aktiv" defineres, men jeg regner med at totalen er alle som har meldt seg inn, og at veldig få husker å melde seg ut..?

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

Takk for den innsatsen som har blitt lagt ned her! Det er ikke mange forumer av denne sorten og kvaliteten igjen, om noen. Jeg har "hengt" her siden 2003, og har funnet dette som en fantastisk kilde til kunnskapsrike folk som deler rikelig. 

Moro! :skål_øl:

Observasjon: Jeg har fått grå hår i løpet av den tiden jeg har vært med her. Grått skjegg også. Visdommen kommer sigende...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev for 2 timer siden:

Jeg har fått grå hår i løpet av den tiden jeg har vært med her. Grått skjegg også.

Samme her:ler: 

Gratulerer til Baatplassen, og en stor takk til dere bak Baatplassen og medlemmene for et ypperlig godt forum! Overgår alle forum jeg er med i og har vært med i😊

Baatplassen - en livsnødvendighet som bør komme med i alle beredskapsplaner!

Gratulerer og takk!

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Grått hår her også... og "bare" på den tiden jeg har vært medlem her... :fniser:

Morsomt å tenke tilbake på at det var Båtmagasinets forum og deres håpløse drifting av det forumet som ga startinspirasjonen til Baatplassen.no...

Men det er ikke bare å slenge et forum ut på nett (selv om det rent teknisk nesten er slik), det må organiseres og gjetes 24/7 og det er der @Ingar og medhjelperne har gjort en glimrende jobb og det er årsaken til Baatplassens suksess.

Grattis Ingar & co :skål_vin:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Just now, SveinHa said:

Grått hår her også... og "bare" på den tiden jeg har vært medlem her... :fniser:

Morsomt å tenke tilbake på at det var Båtmagasinets forum og deres håpløse drifting av det forumet som ga startinspirasjonen til Baatplassen.no...

Men det er ikke bare å slenge et forum ut på nett (selv om det rent teknisk nesten er slik), det må organiseres og gjetes 24/7 og det er der @Ingar og medhjelperne har gjort en glimrende jobb og det er årsaken til Baatplassens suksess.

Grattis Ingar & co :skål_vin:

Har fremdeles fanen som heter Båtmagasinet på min MacBook!

Takk for at dere gjør en kjempejobb!!! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

17 år på BP har gjort mig til 50% bådekspert, 50% paranoid. 😀

Tak til alle der holder dette forum i live - både moderatorer og brugere. Det er et forum med utrolig viden og som også har skabt IRL venskaber. Mere kan man ikke bede om. 🏆

Ingar skrev for 21 timer siden:

Takk til alle som har bidratt.

Ting gjør seg ikke selv!

Stor takk til dere som drifter forumet og legger ned betydelig med tid og ressurser i å holde det gående! :tommel_opp:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Steihy skrev 1 time siden:

leter fremdeles etter funksjonen "Jeg har støttet forumdriften"

Det merket var noe man kunne få ved å kjøpe Baatplassen vimpel for noen år siden (linken er kun til vimpelens utseende). Ved å kjøpe vimpel fikk man da merket "Jeg har støttet forumdriften". Har ikke sett salg av vimpler og med det støttemuligheter for forumet på noen år, dette er en mulighet som fint kunne ha kommet tilbake igjen😊

(Jeg har støttet forumdriften, men kunne godt tenkt meg å kjøpe enda en vimpel, mest for forumstøttens del, men også fordi jeg kunne tenkt meg vimpelen på flere båter).

On 4/10/2025 at 9:16 PM, Grand Banks jr said:

Jeg har fått grå hår i løpet av den tiden jeg har vært med her

On 4/10/2025 at 11:31 PM, Hakkannen said:

Samme her:ler: 

On 4/11/2025 at 8:22 AM, SveinHa said:

Samme her, min bedre halvdel påstår iallfall det....:fniser:

20 hours ago, Steihy said:

Og jeg leter fremdeles etter funksjonen "Jeg har støttet forumdriften". Hvor er den?

Som @Hakkannen skriver, dette er en innstilling fra 'gamle dager' når vi solgte vimpler. De som har kjøpt kan merke av i dette i profil-innstilinger og det vil vises et symbol i signaturen: ja.png

Jeg får ikke lagt inn en direkte link, men man går til profilen (klikk på profilbilde eller navn) og velger deretter "Rediger profil".

19 hours ago, Hakkannen said:

(Jeg har støttet forumdriften, men kunne godt tenkt meg å kjøpe enda en vimpel, mest for forumstøttens del, men også fordi jeg kunne tenkt meg vimpelen på flere båter).

Jeg solgte vimpler i mange år, men så lenge alt måtte gjørs manuelt ble det for mye å holde styr på. At Kristiansand Flaggfabrikk gikk konkurs bidro også. 

Har forsøkt å finne reklame-effekt firmaer som kan ta hele prosessen, men så lenge det ikke dreier seg om fotball-lag er det ikke interessant.

@Chilli Solbris gjorde en flott jobb med vimpelsalg, men opplevde vel de samme erfaringer.

Ingar skrev for 5 timer siden:

Samme her, min bedre halvdel påstår iallfall det....:fniser:

Ikke klag. Jeg har mista håret mens jeg har vært her.

Jeg har vimpel som jeg ikke henger opp. Like fin etter mange år.

Ingar skrev for 3 timer siden:

Jeg solgte vimpler i mange år, men så lenge alt måtte gjørs manuelt ble det for mye å holde styr på. At Kristiansand Flaggfabrikk gikk konkurs bidro også. 

Har forsøkt å finne reklame-effekt firmaer som kan ta hele prosessen, men så lenge det ikke dreier seg om fotball-lag er det ikke interessant.

@Chilli Solbris gjorde en flott jobb med vimpelsalg, men opplevde vel de samme erfaringer.

Vanvittig flott forum!😃😃😃

Arrester meg om jeg tar feil, men jeg fikk beskjed om at det var ny «eier» av forumet og at de ville overta salget selv. De kjøpte opp restlageret mitt. Men vimpel er det ikke noe problem å få lagd fler av. Prisen derimot er jo blitt høyere. 

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Ingar skrev for 4 timer siden:

Ser den, det er en grense for hvor mye tid man kan bruke på slikt, og du har sannelig brukt mye tid på forumet fra før. Får se om det dukker opp flere vimpler på finn etter hvert da, for det hadde vært jo vært fint å vise hvor man hører hjemme om man treffer andre båtfolk på sin vei:flagg_bp:

Chilli Solbris skrev 54 minutter siden:

Men vimpel er det ikke noe problem å få lagd fler av. Prisen derimot er jo blitt høyere.

Det er absolutt interessant! Så vet du det:glimter:

Hakkannen skrev for 2 timer siden:

Ser den, det er en grense for hvor mye tid man kan bruke på slikt, og du har sannelig brukt mye tid på forumet fra før. Får se om det dukker opp flere vimpler på finn etter hvert da, for det hadde vært jo vært fint å vise hvor man hører hjemme om man treffer andre båtfolk på sin vei:flagg_bp:

Det er absolutt interessant! Så vet du det:glimter:

Jeg har alt klart for å selge vimpler. Men eierne av forumet må gi et go for det. 

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...