MrJan Startet 10.April Link til dette innlegget Startet 10.April Hei.. Håper noen har svar, eller tips! Etter at det lukta bensin i båten, valgte jeg å ta ut bensintanken. Når jeg skrapa på ett svakt punkt, ble hullet fort større 1cm i diameter. Dette er vel en rustfri aluminiumstank tror jeg. 21 år gammel. Er det noe håp å få reparert dette? Og tanken bør også ha en vask, hva og hvordan rengjøre den? Håper noen kan bidra litt :) Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 10.April Link til dette innlegget Svart 10.April Hei, jeg hadde samme utfordring for noen år siden der det var tæret hull i bunn av tank. Et lokalt mekanisk verksted lagde ny bunn og sideplater og gjenbrukte topplata med stussene. God som ny. Sitér dette innlegget Link to post
MrJan Svart 10.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April Dixie 2100 skrev 32 minutter siden: Hei, jeg hadde samme utfordring for noen år siden der det var tæret hull i bunn av tank. Et lokalt mekanisk verksted lagde ny bunn og sideplater og gjenbrukte topplata med stussene. God som ny. Da er det håp, tok de seg av vask å sånn også? Lov å spørre om hva det kosta? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 11.April Link til dette innlegget Svart 11.April Man får vel rotasjonsstøpte tanker i plast i veldig mange størrelser og fasonger til en ganske rimelig penge? Da vil det være bekymringsfritt i 20+ år fremover. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 12.April Link til dette innlegget Svart 12.April subwoofer skrev for 6 timer siden: Man får vel rotasjonsstøpte tanker i plast i veldig mange størrelser og fasonger til en ganske rimelig penge? Da vil det være bekymringsfritt i 20+ år fremover. Enig her. Kjenner flere i båthavna med bl.a. "eldre plast snekker" som har fått/hatt lekkasjer etter rust/tæring på gamle drivstofftanker i båten. Ble montert plast tanker i stedet. Burde være tilgjengelig hos flere forhandlere av den slags utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 12.April Link til dette innlegget Svart 12.April MrJan skrev On 10.4.2025 at 21.34: Da er det håp, tok de seg av vask å sånn også? Lov å spørre om hva det kosta? Mener å huske ca 5000,-, dette var i 2014. Tanken ble egentlig ny med bare gjenbruk av topplate. 260 liter tank. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.