Jump to content

Lim til skrogtrekk

SørlandetAs

Recommended Posts

Jeg brukte multibånd fra biltema. dro ut ett tynt lag med en fin tannsparkel. Sitter som Rør i grete etter 3 år med aktivt bruk. Limte skrogtrekket på skrogisolasjon fra Maritim

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Taskeladden skrev 53 minutter siden:

Jeg brukte multibånd fra biltema. dro ut ett tynt lag med en fin tannsparkel. Sitter som Rør i grete etter 3 år med aktivt bruk. Limte skrogtrekket på skrogisolasjon fra Maritim

Multibond sitter nok for alltid ja, ikke dumt!

Er greit å smøre ut også.

Takk for tips! 

Som nevnt over Gulvlim passer bra.

Men husk der er mange typer og kvaliteter.

Selv har jeg brukt Casco Proff Extra.

Den har lenger åpningstid så du har noe lenger tid å jobbe med den.

Husk også underlaget du skal lime på.

Viktigt at det er klargjort til liming. Slipe rent for gammel lim og andre rester som ikke skal være der og støvsuge godt.

Dårligt underlag gir dårligt sluttresultat.

Under 15 grader ved montering vil du få problem med herding av limet med dem fleste produkt (gulvlim)

Du må også passe på stryke skrogtrekket godt ut for å unngå luftblærer mellom skrog og skrogtrekket. ( som med tapet) Da får også skrogtrekket bedre heft til underlaget.

Er det et homogent trekk uten noen skum bakside eller et hetrogent trekk med skum bakside som skal limes ?

Har ikke limt skrogtrekk, men brukte Cascoflex gulvlim på 25 mm Armaflex isolasjonsskum i trange rum. Greit å stryke ut. Uten løsemidler og gass. Med "riktig" ventetid henger materialet med en gang, men lar seg skli og justere. Sitter så veldig godt.

Da jeg kjøpte for to år siden var Bauhaus klart billigst, på 5 liters spann.

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...