OPALNES Startet 11.April Link til dette innlegget Startet 11.April Hei! Har problem med ene forgasseren på min AQ 151. Får ikke bensin gjennom forgasseren når jeg pumper med gass-spaken. Hva kan være problemet? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.April Link til dette innlegget Svart 11.April Hvor lenge er det siden den virket sist og hva har skjedd siden det? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 11.April Link til dette innlegget Svart 11.April OPALNES skrev for 2 timer siden: Har problem med ene forgasseren på min AQ 151. Får ikke bensin gjennom forgasseren når jeg pumper med gass-spaken. Hva kan være problemet? Når du pumper med gassen så får du bensin ut i venturi via akselerasjon pumpa i forgasseren. Mest trolig trenger du ett overhaling sett til denne da gummien kan ryke eller ha blitt hard slik att bensinen lekker forbi stemplet. Er relativt grove mål som bensinen skal gå igjennom i akselerasjons systemet til å være forgasser men det kan ha godt tett også. uansett så må den forgasseren av motoren og tas opp Nå aner jeg ikke nivået ditt men det er ikke det att chock spjeldet er stengt slik att du ikke ser bensinen sprute inn i venturi? https://snl.no/akselerasjonspumpe Sitér dette innlegget Link to post
OPALNES Svart 11.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April Har ikke vært startet på nesten ett år, og har hatt problem med forgasserne tidligere. Har bestilt nytt servicekit til begge forgasserne, og tenker nok det samme som dere at membranen i pumpa er dårlig. Forgasserne har vært demontert i vinter, og ble ikke merket. Tror likevel at de er plassert der de stod tidligere. Når jeg prøvde å starte uten hell nå, etter bytte av tannreim, merket jeg at det sprutet bensin bare i den bakerste forgasseren. Takker for gode tips. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.April Link til dette innlegget Svart 11.April Motoren burde vel reagere på kun 1 brukbar forgasser? Uansett, enig i overhaling. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 11.April Link til dette innlegget Svart 11.April Hulda skrev 1 time siden: Motoren burde vel reagere på kun 1 brukbar forgasser? Helt klart og den skulle startet helt fint uten aks pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
OPALNES Svart 11.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April Selv om forgasser som ikke funker forsyner sylinder 1 som motor tenner på? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.April Link til dette innlegget Svart 11.April Ja, motoren burde tenne. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 11.April Link til dette innlegget Svart 11.April @pipe 44PAI som står på AQ151 har ikke choke, for å få den i gang er det priming med akspumpe som er metoden. Men den burde fyre på to sylindre i det minste og hoste igang med litt om og men. Den motoren, ihvertfall når den er sliten, er ikke kone- og barnevennlig. Når det er sagt, akspumpa kan også ikke virke fordi den forgasseren ikke har bensin i flottørkammeret i det hele tatt fordi nåleventilen henger. Og da er det ikke bare å få den i gang som blir kranglete. Sitér dette innlegget Link to post
OPALNES Svart 12.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April Det stemmer, den tar etter det når jeg kvinner og fiser litt i eksosen. Har bytter tannreim, så tenning er bare stilt inn etter tenningsnerker. Jeg overhaler begge forgasserne og prøver igjen. Har også sjekket gnist på sylinder 1 og pluggen er helt tørr selv etter en del kinning. Noe mere jeg bør sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.April Link til dette innlegget Svart 12.April Har du fått kammen en tann feil, vil du ha gnist, men null start. Sitér dette innlegget Link to post
OPALNES Svart 12.April Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April Ok. Har sjekket at merke på kamhjulet står rett opp, og tenningsmerke på veivhjulet står på merke "0" på skalaen. ..men en tann feil er ikke mye, så bør vel sjekke en gang til. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.April Link til dette innlegget Svart 12.April subwoofer skrev for 22 timer siden: akspumpa kan også ikke virke fordi den forgasseren ikke har bensin i flottørkammeret i det hele tatt fordi nåleventilen henger. Det ville jeg sjekket ved å tappe begge flotørkamrene og sjekke om det kommer ut like mye bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.